Pws natuurkunde
-
Hoi, ik ben Sabra. Ik ben bezig met mijn profielwerkstuk en daarbij het bedenken van een onderzoeksvraag bij de volgende onderwerpen: zwarte gaten, oerknal en kosmische straling. Ik vind het erg moeilijk om een hoofdvraag te bedenken, waarbij ik ook wat kan onderzoeken, zodat het niet een te theoretisch profielwerkstuk wordt. Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Alvast bedankt. -
Hoi Sabra,
Dat klinken al als erg interessante onderwerpen. Nu inderdaad nog een hoofdvraag!Wat handig is, is je af te vragen wat je nou zo interessant vindt aan deze drie onderwerpen. Wil je weten hoe ze ontstaan, wat het doet, of waar zoiets uit bestaat? Of ben je benieuwd hoe ver de wetenschap nu is in het aantonen dat bijvoorbeeld de oerknal heeft plaatsgevonden?
Dit zijn maar voorbeelden maar het is goed je af te vragen wat je nou zo interessant er aan vindt!
Ook is het handig een van deze drie te kiezen, en daarop te focussen. Ze zouden met elkaar te maken kunnen hebben maar dan kan je er altijd later op terugkomen.Als laatste moet je je afvragen of de school van je verwacht dat je ook een proefje uitvoert. Dat wordt met deze drie wel moeilijk, maar we kunnen er misschien over nadenken!
Groet Coco
-
Hoi Coco,
Sorry voor de late reactie. Heel erg bedankt voor je antwoord. Ik heb uiteindelijk een heel ander onderwerp gevonden, omdat ik het nu met iemand samen ga doen.
Groeten Sabra