Vleugelprofielen testen
-
Beste TU studenten,
Ik doe mijn PWS over de invloed die de angle of attack van een vleugelprofiel heeft op de vliegprestaties.
Is het mogelijk om eigen (of die van jullie) vleugelprofielen te testen en Cl/Cd, Cl/alpha, Cd/Alpha, (Cl/Cd)/alpha en Cm/alpha grafieken te krijgen?
Graag hoor ik of hier een mogelijkheid voor is?Groet,
Rafael
-
Beste Rafael,
Helaas door de huidige situatie omtrent Covid-19 is het momenteel niet mogelijk om te komen testen op het Science Centre. Mocht hier verandering in komen, neem dan alsjeblieft opnieuw contact op, dan kunnen we een afspraak inplannen om te komen testen.
Succes,
-
Hallo Storm,
Is het echter wel mogelijk om deze grafieken te plotten bij jullie in de windtunnel als de corona maatregelen dit toelaten?
Dan kan ik dat verwerken in mijn plan van aanpak.Groet,
Rafael
-
Beste Rafael,
Helaas is dit pas weer mogelijk zodra de regering besluit dat de middelbare scholen weer opengaan.
Excuses voor het ongemak.Mvg,
-
Hallo Storm,
Laten de huidige corona maatregelen dit toe en is het anders mogelijk om de gegevens van een eerder uitgevoerde windtunneltest van de workshop te gebruiken.
Groeten,
Rafael
-
Beste Rafael,
ja het is mogelijk op het moment! Stuur me even een schatbericht met je telefoonnummer, dan kunnen we een sessie inplannen.
Vriendelijke groet,
-
Hallo Storm,
Bedankt voor de workshop vleugelprofielen ik heb erg veel geleerd!! Ik vroeg mij af of er specifiek model vleugel is gebruikt tijdens de windtunnel test zodat ik deze kan vergelijken met de daadwerkelijke plotjes op airfooltools.com om de betrouwbaarheid van het experiment te bepalen.
Groet,
Rafael
-
-
Hi Rafael,
Geen probleem! Heb hierboven een dwarsdoorsnede van de vleugel gestuurd dat je kan gaan vergelijken.
Succes!