PWS hydrofoils
-
Dit bericht is verwijderd! -
Beste Raefel,
Momenteel is het niet mogelijk om eigen profielen op de TU te testen. Wel kan je overwegen zelf een windtunnel te bouwen of je 3D modellen in software te zetten. Als je vragen hebt over aerodynamica kan je bij mij hier op het forum terecht.
Succes!Vriendelijk groet,
-
Hallo Storm,
Bedankt voor je antwoord, toevallig beschikt mijn school over een windtunnel die is gemaakt door een oud-leerling voor zijn PWS. Kan ik er dus vanuit gaan dat het medium (water of lucht) niks uitmaakt voor het design van een hydrofoil?
Wat voor software raad je aan om te gebruiken om verschillende foil modellen kan analyseren, en kan ik hier ook aankomen als scholier of moet ik dit via een student regelen?
Groet,
Rafael
-
Beste Rafael,
Dat is erg fijn. Het maakt zeker uit in welk medium je test, het is daarom ook belangrijk aan te geven welke aannames je doet waardoor je proef nog steeds 'valid' is. Voor software zou ik googlen voor free cfd software, zelf geen ervaring mee helaas. Succes!
Mvg,
-
Beste Storm,
Is het mogelijk om de weerstand en liftkracht te testen in een windtunnel en dit vervolgens om te rekenen zodat het toepasbaar is in water of is dit iets te ambitieus voor een PWS. De CFD software bied heel veel mogelijkheden maar onze school wil graag dat we een daadwerkelijke proef uitvoeren en helaas niet in een simulatie.
Groet,
Rafael
-
Hi Rafael,
Dit is zeker mogelijk en benaderbaar. Alleen kunnen we nu niet testen met de huidige set aan maatregelen van de overheid. Als de situatie verbetert kunnen we weer aan de slag! Neem dan weer even contact op.
Succes!