PWS papieren vliegtuigjes
-
ik ben langzamer hand begonnen aan mijn pws over papieren vliegtuigjes. hierin wil ik uitleggen hoe een papieren vliegtuigje vliegt/zweeft.
oftewel wat zijn de rollen van: lift, zwaartekracht, weerstand en voortstuwing. hierbij wil ik ook gaan uit testen wat er gebeurt als je aspecten gaat aanpassen bijvoorbeeld: ligging zwaartepunt, oppervlakte vleugels en de bouw ervan (alles met een standaard a4 printpapier), om zo een "perfecte" vliegtuigje te maken die zo ver mogelijk komt. alleen loop ik nu vast, ik heb de 4 krachten deels uitgelegd wat ze doen en welke kracht er tegen over staat (lift - zwaartekracht en voortstuwing - weerstand) alleen is mijn vraag: en hoe verder. zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie, of dingen die aardig interessant zijn om erbij te doen.alvast bedankt!
MVG Maik -
Hi Maik,
Je kan het zo uitdagend maken als je zelf wil. Een leuk experiment zou bijvoorbeeld zijn om een model te maken van het gooien van dat bepaalde vliegtuigje en vervolgens kijken of de door jouw gemodeleerde baan overeenkomt komt de baan die je gooit. Uitdaging is om de voortstuwing nu constant te krijgen.
Hoop je wat inspiratie te hebben gegeven, succes!Mvg,