Wat doet muziek met ons brein?
-
Goedenmiddag, wij zijn Chayenne de Groot en Inge Hansen van het Don Bosco College (6VWO). Voor ons profielwerkstuk hebben wij gekozen voor het onderwerp: de invloed van muziek op de hersenen. Hierbij hebben wij ook al een aantal deelvragen bedacht:
- Hoe zijn de hersenen van de mens opgebouwd?
- Is er een (meetbaar)verschil in hersenactiviteit bij verschillende muziekgenres?
- ....
Bij deelvraag 2 zouden wij graag zelf de hersenactiviteit willen onderzoeken en meten bij verschillende muziekgenres, anders wordt dit profielwerkstuk erg theoretisch. Zouden jullie ons daarmee kunnen helpen? Bijvoorbeeld door middel van een EEG-scan of een andere mogelijk om dit te meten.
Met vriendelijke groeten. -
Ha @IngeHans1
Het meten van hersenactiviteit gebeurt naar mijn weten niet heel veel aan de TU Delft, dat laten wij over aan onze iets meer biologische gerichtte universiteiten elders in het land. Ik zal even met mijn collegas overleggen of dat wel ergens gebeurt en of jij daar gebruik van zou kunnen maken.
Je hoort van me,
Jip -
Jip Rietveld
Bedankt voor je berichtje! Hoop snel van u te horen. -
Hey @IngeHans1
In overleg met mijn collegas denken we toch dat de TU Delft je niet zo goed verder kan helpen. Ik raad je aan om iets meer biologisch gerichtte universiteit te contacten. Ik denk bijvoorbeeld aan Universiteit Leiden of Universiteit Amsterdam.
Veel succes nog met je PWS.
Groetjes,
Jip