Model vliegtuig
-
Geachte meneer-mevrouw,
Met Max Panman doe ik mijn profielwerkstuk over aerodynamica van bepaalde ontwerpen van vliegtuigen, bij ons profielwerkstuk willen wij graag door middel van een zelfgebouwde windtunnel de vliegtuig modellen gaan vergelijken. Het gaat ons vooral om het vergelijken van een "Flying V" ontwerp en een traditioneel vliegtuig zoals een airbus A350. We willen hier kijken naar het verschil in aerodynamische efficiëntie. Wij hebben zelf helaas geen 3D schaalmodel online kunnen vinden van een van deze 2 vliegtuig ontwerpen. Deze modellen zelf ontwerpen zou niet in onze planning passen en zou ons waarschijnlijk ook te ver van onze onderzoeksvraag halen.
Nu de vraag aan u: beschikken jullie over een 3D model van een of beide van deze ontwerpen en zouden deze met ons gedeeld kunnen worden. We beschikken hier bij onze school over een 3D printer die eventueel gebruikt zou kunnen worden om het model uit te printen.
Alle hulp is welkom en alvast bedankt voor uw reactie!
Met vriendelijke groet,
Max Panman en Thomas Scheeringa
Maartenscollege V6 -
Beste Max en Thomas,
Ik beschik helaas niet over deze CAD-drawings en kon ze ook niet zo 1,2,3 op het internet vinden. Wat je zou kunnen doen is een versimpelde weergave van de twee kunnen maken in Blender. Dit kan je gratis downloaden en vervolgends printen. Makkelijker: proberen uit XPS-schuim te maken, dit vereist geen grafisch ontwerpen.
Succes!Mvg,