De Flying-V



  • Beste Storm,

    Samen met een medeleerling van het Vossius gymnasium uit Amsterdam maak ik een profielwerkstuk over de verduurzaming van de luchtvaart.
    Hier betrekken wij de vakken natuurkunde en economie in.
    Wij hebben de Flying-V al verscheidene keren voorbij zien komen in de media, ook hebben wij bij KLM 100 al wat informatie kunnen vergaren via een student van de TU-Delft.
    Deze informatie was vrij globaal en om het vak natuurkunde meer te betrekken, vroegen wij ons af of het mogelijk zou zijn om van u meer informatie te ontvangen over de natuurkundige aspecten van de Flying-V.
    Waarom is de Flying-V aerodynamisch gezien duurzamer dan andere vliegtuigen?
    Welke natuurkundige formules komen hier allemaal bij kijken?
    Wij horen graag van je!

    Met vriendelijke groet,
    Jim Veldkamp



  • Beste Jim,

    Hier een document met een hele boel natuurkunde achter het Flying-V design: https://repository.tudelft.nl/islandora/object/uuid%3A43bbc423-3746-465d-b096-597f173be38d
    Ik snap dat dit een stapje te ver gegrepen is maar probeer eruit te halen wat eruit te halen valt. De flying-V is simpel gezegd duurzamer omdat je fuselage geintegreerd is in je wing. Hoop dat dit document jullie verder kan helpen met de natuurkunde achter de Flying-V.
    Succes!

    Mvg,



  • Heel erg bedankt Storm!


Aanmelden om te reageren
 

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.