Een schoolplein groener en speelrijker maken
-
Geachte lezer,
Wij zijn Bram, Pieter, Shaneen Maartje. We zitten op het Christelijk lyceum Delft (CLD) in Delft. Onze docent is mevrouw J. de Haan. Onze opdrachtgever is Eva de Graaf, docent groep acht op het Zuiderlicht in Dronten. Dit is een basisschool met een erg saai en niet goed onderhouden schoolplein. Onze opdracht is dan ook om dit schoolplein helemaal te verbeteren met als twee belangrijkste doelen meer vermaak en meer groen op het schoolplein.
Onze hoofdvraag is “Door welke aanpassingen wordt het schoolplein van de basisschool het Zuiderlicht groener en speelrijker voor de kinderen?”. Als deelvragen hebben we
- “Wat willen de kinderen graag op het schoolplein hebben?”
- “Wat is het probleem met de huidige situatie?”
- “Hoe kan het schoolplein groener gemaakt worden?”.
De stappen die wij gaan nemen staan in het projectplan wat hierbij gevoegd hebben in de bijlage. Tot nu toe hebben we een beetje gebrainstormd en zijn we bezig met de eerste oriëntatie verwerken.
We zouden graag iemand hebben die zich veel bezighoudt met landschapsarchitectuur en/of openbare ruimtes (voor kinderen) over het algemeen.Met vriendelijke groet,
Maartje -
Hoi Maartje,
Leuk onderwerp! Ik heb tijdens mijn studie werktuigbouwkunde ervaring opgedaan met het ontwerpen producten voor een specifiek doeleinde. Ik kan jullie vast helpen met jullie meesterproef!
Groet,
Midas -
Beste Midas,
Ik zou je graag een aantal bestanden sturen van ons conceptverslag en de powerpoint van de tussenpresentatie, om hier feedback op te ontvangen, maar deze bestanden zijn te groot om hier te kunnen uploaden. Kan ik je wellicht een mailtje sturen en zo ja op welk email adres?
Mvg,
Maartje Duisterwinkel -
@Mjdui Hierbij gaat het vooral om het feit dat wij graag zouden willen weten hoeveel een speelheuvel zou kosten en hoe je deze zou kunnen realiseren.
-
Hallo @Mjdui ,
Ik help jullie graag met specifieke technische vragen. Echter kan ik niet voor alle groepjes feedback geven op al hun documenten. Al kan ik jullie natuurlijk wel helpen als jullie een specifieke vraag hebben over jullie conceptverslag of powerpoint.
Wat moet ik me precies voorstellen bij een speelheuvel? Misschien zou je op kunnen zoeken hoe duur alle losse onderdelen/materialen zijn die je nodig denkt te hebben. Vervolgens kun je uitrekenen hoe duur het uurloon is van de werklui die de speelheuvel aan moeten leggen. Je zou zelfs hulp kunnen vragen aan een aannemer. Misschien kan hij wel een grove inschatting geven van een kostenplaatje. Bedenk dat er met dit soort dingen nooit een precies correct antwoord is. Een goede inschatting is meer dan voldoende.
Groet,
Midas