Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registreren
    • Login

    Geluidsschermen voor het orkest

    Scheduled Pinned Gesloten Verplaatst Meesterproef
    28 Berichten 3 Plaatsers 16.6k Weergaven 3 Watching
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • Coco_PC Offline
      Coco_P
      voor het laatst aangepast door

      Hoi!
      Allereerst is het zo dat absorptie te maken heeft met de dichtheid van materiaal en met dikte van een materiaal.

      Een dun materiaal kan alleen kleine golflengtes absorberen. De regel is dat minstens 1 keer de golflengte in de dikte van een materiaal moet passen om geabsorbeerd te worden.

      Verder is het zo dat een dichter materiaal (hoge dichtheid) over het algemeen hogere frequenties absorbeert (dus hoge tonen). Schuim heeft juist een lage dichtheid, dus is beter in het absorberen van lage frequenties.

      Verder vind ik jullie resultaten ook moeilijk te verklaren! Kunnen er externe factoren zijn die de resultaten hebben beinvloed? Alleen natuurkundig lukt het mij niet het te verklaren.

      Waren jullie verder tevreden met de praktische inzet van de schermen? Dus is het orkest blij, en hebben ze het idee dat het werkt?

      Groetjes Coco

      Moderator
      Student Technische Natuurkunde

      1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • 3 Offline
        326075
        voor het laatst aangepast door

        Hoi Coco,
        Bedankt voor je reactie!

        Onze natuurkunde docent vertelde dat het mogelijk is dat het hout in het scherm of in het podium is gaan resoneren bij de lage frequenties, waardoor de demping beïnvloed is. Maar dit weten wij niet zeker.

        Gemiddelde gezien dempte de schermen wel, maar wij vinden dat het geluid nog niet genoeg gedempt wordt. Wij zijn nu bezig met het maken van een nieuw scherm met handdoeken en een nieuw soort schuim.

        Groetjes!

        1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • Coco_PC Offline
          Coco_P
          voor het laatst aangepast door

          Laat me weten hoe het is gegaan! ik ben benieuwd naar het resultaat!

          Moderator
          Student Technische Natuurkunde

          1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
          • 3 Offline
            326075
            voor het laatst aangepast door

            Dit bericht is verwijderd!
            1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
            • Coco_PC Offline
              Coco_P
              voor het laatst aangepast door

              Hoi! ik kan het helaas niet openen! Zijn jullie tevreden met de resultaten?

              Moderator
              Student Technische Natuurkunde

              1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
              • 3 Offline
                326075
                voor het laatst aangepast door

                Hoi Coco, wij zijn wel tevreden met onze resultaten. We hebben net ons eindverslag ingeleverd en zijn dus klaar met dit project. Als je het leuk vindt kunnen wij ons eindverslag opsturen, zodat je het kan doorlezen.
                Groetjes

                1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                • Coco_PC Offline
                  Coco_P
                  voor het laatst aangepast door

                  Hoi! Wat goed dat jullie klaar zijn! ik stuur mij email in een prive bericht.
                  Groeten Coco

                  Moderator
                  Student Technische Natuurkunde

                  1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
                  • 3 Offline
                    326075
                    voor het laatst aangepast door

                    Is goed!

                    1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0

                    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                    With your input, this post could be even better 💗

                    Registreren Login
                    • First post
                      Last post
                    Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors