PWS aardmagnetisch veld
-
Beste heer, mevrouw,
WIj zijn twee 6vwo-leerlingen van het Stanislascollege Westplantsoen te Delft. Wij zouden graag ons pws-experiment op de TU Delft willen uitvoeren. Omdat ons pws gerelateerd is aan natuurkunde, leek het ons leuk om het bij de faculteit, technische natuurkunde, te doen. Ons pws onderwerp gaat over het aardmagnetisch veld en het poollicht. In dit experiment willen we de kleuren van het poollicht aantonen en analyseren met behulp van gasontladingsbuizen en geladen deeltjes. Wij hebben onze proefbeschrijving ook nog als bijlage toegevoegd. Dit experiment zouden wij graag vóór november willen uitvoeren, dus in de maand oktober.
-
Hoi Megan,
Het klinkt als een heel leuk experiment! Helaas moet ik jullie teleurstellen. Op de faculteit natuurkunde worden op het moment weinig mensen ontvangen. Ook studenten van die faculteit zijn zo min mogelijk aanwezig op de faculteit zelf. Ik denk daarom dat niet mogelijk gaat zijn daar samen een proefje uit te voeren. Wel zou ik kunnen kijken of we een proef op het Science Center kunnen opzetten. Ik heb dan alleen jullie proef nodig en die is helaas niet toegevoegd als bijlage! Kunnen jullie dat alsnog doen?
Groetjes Coco -
Hoi Coco,
Dat is ook goed. Helaas krijg ik een foutmelding als ik het document wil toevoegen als bijlage.
Daarom volgt er nu een link naar het document: https://docs.google.com/document/d/1hJ3-fqRJCP0e7WT7uw0lv6TxeFImqaSkuxUkXxc6o1g/edit?usp=sharing
We hopen dat we terecht kunnen.
Met vriendelijke groet,
Megan Austin
-
Hoi Megan,
Ik ben woensdag op het Science Center dus zal dan voor je kijken of we jouw proef kunnen doen!
Groetjes Coco
-
Heel erg bedankt voor je reactie. Het zou heel fijn zijn.
We wachten graag geduldig af.
Met vriendelijke groet,
Megan Austin en Ymke Couvée
-
Helaas ging de workshop die ik zou geven niet door door technische problemen. Ik laat het je weten als ik meer weet. Ik ben er woensdag weer.
-
Graag.
Met vriendelijke groet,
Megan en Ymke
-
Hoi Megan en Yvette,
Op dit moment is jullie proef helaas niet mogelijk op het Science Center. Wel zou ik graag met jullie nadenken over alternatieven! Zouden jullie dat willen?
Groetjes Coco
-
Beste Coco,
Dat is jammer om te horen. We hadden het natuurlijk graag gewild.
Opzich kan de proef ook wel op onze afdeling worden gedaan. We vroegen ons wel af wat je bedoelt met alternatieven: alternatieve proeven? Of een alternatieve afdeling?
We wilden namelijk ons experiment wel nog laten gaan over het aantonen van poollicht. Is er op dat gebied nog ruimte voor verandering? Als dat niet het geval is, dan zien we er vanaf, omdat het poollicht aspect leidend is.We horen graag van je terug.
Met vriendelijke groet,
Megan en Ymke
-
Hoi Megan en Ymke,
Bedoel je dat je zelf het experiment (op jullie afdeling?) kunt uitvoeren? Dat zou natuurlijk heel leuk zijn! Ik ben benieuwd.