Ontwikkeling nieuw type windturbine
-
Ik ben met twee vrienden bezig een onderwerp te verzinnen voor ons PWS. Eén vriend had samen met een bekende het idee om een nieuw type VAWT windturbine te ontwikkelen en het rendement van die turbine zo hoog mogelijk te maken. Mijn vraag is nu: Is het mogelijk dat wij bij de TU Delft een proefje doen voor het experimenteel gedeelte van ons PWS?
Alvast bedankt!Groetjes,
PieterV -
Hey Pieter,
We geven workshops in een windtunnel die bedoeld zijn om de werking van een vliegtuigvleugel te laten zien. Je doet dan proefjes waarbij je de lift ten opzichte van invalshoek onderzoekt.
Verder krijg je wat theorie achtergrond over hoe een vliegtuig dus vliegt. Aangezien een windturbine blad een vleugelprofiel heeft, zou het wellicht nuttig kunnen zijn om de workshop te volgen. Ik kan je dus geen specifieke windturbine proef aanbieden, wel een algemene over aërodynamica.
Groeten,
Hubert
-
Ik wil ook een vergelijkbaar iets gaan doen met mijn pws, ik wil het huidige veel gebruikte ontwerp proberen te verbeteren, maar daarvoor heb ik een correct model van een windturbine nodig, hebben jullie van de master windenergie misschien nog een paar miniatuurtjes over?
-
Hallo Jelle,
Ik heb op je vragen in het andere topic beantwoord: http://scholierenlab.tudelft.nl/forum/topic372-view
Groet, Hubert