Autorotation als parachute



  • Hallo student,

    Met mijn PWS ben ik bezig het beste 'recovery system' te maken. Ik laat een gewicht (350 gram) ter grootte van een blikje vallen van een bepaalde hoogte, en mijn taak is om te zorgen dat het blikje veilig op de grond aan komt en niet te ver af waait. Ik kijk nu naar rotor blades als parachute, door autorotation, maar ik heb hier weinig informatie over. Ik ben op zoek naar de gevolgen van de lengte, breedte, vorm en hoek van de 'blades' op de afdalingssnelheid en afwaaiing. Hebben jullie hier toevallig boeken of formules voor? Of kan ik een keer langskomen bij lucht - en ruimttevaart?

    Met vriendelijke groet,

    Rogier



  • Hoi Rogier,
    Je moet de blades zien als normale vliegtuigvleugels. Hierover is makkelijk te vinden wat voor invloed lengte, breedte, vorm en hoek hebben op de krachten uitgevoerd op de vleugel, ofwel 'blade'. Met deze krachten is weer iets te zeggen over de afdalingssnelheid. Let wel op: Groot verschil tussen vleugel en blade is dat snelheden over de blades variëren. Langskomen kan zeker op de PWS-middagen op het Science Centre, maar die zullen voor de komende tijd niet plaatsvinden vanwege welbekende redenen.
    Als je vragen hebt, stel ze!
    Mvg,



  • Als je meer wil weten over hoe helikopters zelf werken heb ik hier nog wel een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=2tdnqZgKa0E
    Let wel op: Helikopters zijn vrij gecompliceerd!


Aanmelden om te reageren
 

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.