Duurzame plastic maler

• Beste PWS Team,

Voor het vak onderzoek en ontwerp van het Technasium hebben wij de opdracht gekregen van een bedrijf genaamd 4 green foundation. Het opdracht is om een machine te ontwerpen om plastic te malen en een nieuw prodcut van te maken, maar wel met zo min mogelijk stroom. Het moet natuurlijk duurzaam zijn. Ons vraag aan u is, kunt u onze expert zijn voor dit project, ons hierbij helpen en advies geven.

met vriendelijke groeten,

Suheda Yavuzyigitoglu en Guus van der Knaap

• PWS TU Delft Team

Hoi Suhed en Guus,

Wat een gaaf onderwerp. Daar kan ik jullie zeker bij helpen!

Groet,
    Midas

• Hallo Midas!

Wij hebben een grote stap vooruit gezet in het project en inmiddels is het Project Plan af. Wij willen nu verder met een klein onderzoek voordat we starten aan het ontwerpen van ons product. Hierbij willen wij weten wat er al gedaan is aan dit onderwerp door soortgelijke projecten te bekijken, en weten hoe wij aan eisen kunnen voldoen zoals het zoutgehalte. Daarom heb ik hier een paar vragen.

Waar kunnen wij het beste zoeken naar deze informatie? Heeft u goede bronnen of plek om te starten met zoeken?

Ook zouden wij graag een afspraak eind januari bij TU delft om met u te overleggen over het ontwerp. Wij komen met een basis van het ontwerp en dan kijken wij samen hoe wij verder gaan om een goed functionerend ontwerp te maken. Kunt u hiervoor een datum voorstellen? Graag op een doordeweekse dag.

Met vriendelijke groet,
    Guus van der Knaap en Suheda Yavuzygitoglu

• PWS TU Delft Team

Hallo @QuaGuus ,

Ik zou zo snel niet weten waar je goede bronnen zou kunnen vinden voor vergelijkbare producten. Meer omdat ik ook te weinig informatie heb van jullie product. Ik zou zelf ook beginnen op Google te zoeken. Op Google scholar kun je ontzettend veel wetenschappelijke artikelen vinden.

Kunnen jullie 13 januari om 14:30? Op het science center van de TU Delft.

Groet,
    Midas

• Hallo Midas,

Dankjewel voor je hulp, wij zullen zeker gebruik maken van google scholar.
    De datum en tijd is prima voor ons, we zien je dan.
    Als we iets te melden hebben of een vraag hebben laten we het weten.

Groetjes,
    Guus en Suheda

• PWS TU Delft Team

Helemaal goed! Ik zie jullie dan.

• @Midas-Becker hallo, wij zitten beneden bij de ingang van het science centre. Komt u eraan?

• Beste Midas,

Over 2 dagen is de eindpresentatie. Wij hebben een ontwerp af, dat gaan wij presenteren.
    Wat wij gedaan hebben is een bestaand ontwerp gebruikt en die aangepast om te voldoen onze eisen.
    0_1583864516907_screenshot.1565.jpg

In dit tabel is zien waar het aan heeft voldaan, waar het niet helemaal aan heeft voldaan en waar niet naar gekeken is.

Het ontwerp ziet er als volgt uit:
    1_1583864648612_screenshot.1567.jpg 0_1583864648611_screenshot.1566.jpg

De tekeningen zijn ons ontwerp, het model is niet door ons gemaakt.

Ik quote nu over deze afbeeldingen uit ons verslag:
    "Opbouw van de machine
    Wij hebben de shredder machine gekozen en zo aangepast voor op de boot. We keken eerst naar de soort stoffen die tegen een zoute omgeving of water kunnen. Bij ons analyse kun je zien dat we hebben besloten om voor aluminium te gaan. Ons shredder machine is namelijk van aluminium. Ook keken we naar de maatvoering we wilde het klein en simpel houden. Daarvoor kozen we een breedte van ongeveer 30 cm en een lengte van ongeveer 45 cm. Dit is wel alleen de machine zelf. De machine zit zelf op een plank die de breedte heeft van 50 cm en lengte van 20 cm. We wilde het klein houden, maar ook niet te klein. De reden dat wij het niet te klein wilde is dat hoe groter de machine hoe meer product het kan leveren. Onder aan de machine bedachte wij om een bakje neer te leggen. Alleen vonden wij het niet handig als dit bakje er maar zo onder lag zonder ondersteuning. Want een boot schommelt namelijk. Hiervoor hadden wij de oplossing om onderaan de plank twee haakjes aan te zetten. Met deze haakjes was ons bedoeling om het bakje onderaan de plank te hangen zodat het niet op de grond heen en weer schuift. Hierdoor zal het vermalen plastic in de bak vallen. De plank zelf wilden wij graag tegen aan de muur hangen met lintjes, maar ook met dit zal het heen en weer bewegen. Daarvoor hebben wij bedacht om hoekankers te gebruiken. Alleen wilde wij de hoekankers aan de ene kant vastmaken en aan de andere kant niet. Zodat je de plank erop kan zetten waardoor het vast zit, maar na het gebruik er weer gemakkelijk er van af kunt halen. Hierdoor gebruikt de machine niet veel ruimte in de boot. Op de machine zelf hoort een deksel te zitten, want tijdens de werking van de machine kunnen er kleine stukjes plastic eruit vliegen. Als laatst dachten wij aan de hoek van de boot een de wateroppervlakte. Als de machine hoog zit en door een golf verandert de grote van de hoek van de wateroppervlakte ten opzichte van de machine, de hoek wordt nu juist groter. Maar als de machine wat lager ligt dichtbij het wateroppervlakte zal de hoek kleiner worden. Dit zal voorkomen dat de machine te veel schommeld. "

"Werking van de machine
    Zoals wij zeiden, willen we het graag simpel houden. Daarom dachten wij dat we als energiebron ons lichaam kunnen gebruiken. Wij dachten om door aan een hendel te gaan draaien, dat de wieltje van de shredder machine ook zullen draaien. Tijdens het draaien zullen de grote plastic vormen vermaalt worden. En zo zullen ze tot kleine plastic vormen en in de bak vallen onder de plank. Wanneer je klaar bent kun je de plank van de hoekankers eraf halen en zo zul je weer extra ruimte creëren."

Ik zou graag uw mening weten over ons eindproduct en waar u nog verbeter punten ziet en wat u er positief aan vind.

Met vriendelijke groet,
    Guus van der Knaap

• PWS TU Delft Team

Hoi @QuaGuus ,

Goed dat jullie een programma van eisen hebben opgesteld en daar aardig wat eisen van hebben kunnen verwerken. Kijk nog wel even goed naar de verwoording van de eisen. Gebruik van aluminium is geen eis. Je heb waarschijnlijk aluminium gebruikt omdat het licht is en goed tegen roest kan? Dan is dat een eis en is aluminium de oplossing. Als jullie het model niet hebben gemaakt moeten jullie een bronvermelding maken naar wie het model wél heeft gemaakt. Dat geldt ook voor alle andere informatie die jullie gebruiken. Het stukje over de werking is in principe duidelijk. Misschien kan het nog wat visueler door een plaatje toe te voegen die de werking uitlegt of misschien een overzichtelijk stappenplan van de werking in plaats van een lang stuk tekst. Kijk ook nog even wat beter naar jullie grammatica. "Het ontwerp voor het boot" is bijvoorbeeld geen kloppende slide titel. Verder zijn jullie goed bezig!

Succes!

• [0_1584721468092_Feedbackformulier expertbegeleider meesterproef.pdf](Uploaden van 100%) Hallo Midas!

Dankjewel voor de feedback. Helaas is het project al af en konden we niet echt de feedback tot toepassing brengen, maar we waarderen het echt!
    Nu het project af is en de eindpresentatie is gegeven moeten we het volledig afronden. Wij hebben hierbij u nodig. Wij gaan u nu het eindrapport sturen. Deze kan u volledig lezen dan. En we sturen u een formulier die u in moet vullen van onze O&O begeleider. Dit is een feedback formulier. Als u deze in kan vullen en voor 27/03 kan mailen naar n.verkerk@helinium.nl zou dat top zijn.

Ik zie na het schrijven van dit bericht dat ik niet de rechten heb om die files te uploaden(?). Zou u uw mail kunnen sturen naar mij zodat ik het daar naar kan mailen?

Nogmaals bedankt voor de hulp :)

Vriendelijke groet, Guus van der Knaap

• PWS TU Delft Team

Hoi Guus,

Zo te zien is het jullie niet gelukt het feedbackformulier te uploaden dus die moeten jullie ook mee sturen. Ik stuur jullie een privé bericht met mijn mailadres.

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.