PWS supergeleiding Thijs en Bas
-
Beste TU studenten,
Wij (Bas en Thijs) doen ons PWS over supergeleiding. Voor dit onderwerp zouden we graag een proefje willen doen alleen nu is het zo dat op onze school (Het Baarnsch Lyceum) niet de juiste materialen zijn. Als experiment hadden wij bedacht om te kijken wat de hoogst mogelijke temperatuur is waarbij supergeleiding optreedt. Daarnaast zouden wij ook graag het Meissner-effect aan willen door middel van het laten zweven van een magneetje boven de supergeleider.
Nu hebben wij op het forum gelezen dat er in november een workshop wordt gegeven over supergeleiding, dus onze vraag was of wij aan deze workshop mee kunnen doen?
Vol enthousiaste spanning wachten wij jullie antwoord af ;)
-
Ha Bas en Thijs,
Dit kan zeker, je moet even het interesse formulier invullen!
http://profielwerkstuk.tudelft.nl/praktisch-deel/workshop/supergeleiding/interesseformulier-supergeleidingworkshop-2/Binnenkort zal de datum worden vastgelegd.
Groetjes,
Thom
-
Okee dat zullen we zeker doen alleen gaat dat nu moeilijk aangezien wij nu op werkweek zijn. We zullen het zo snel mogelijk sturen.
-
Beste Thom,
Bas en ik hebben ons opgegeven voor de Workshop van 2 december en de PWS-middag van 24 november. Nu staat er onder de workshop dat als je een speciaal proefje wil doen dat je dan een formulier in moet vullen, maar die kan ik nergens vinden. Zou je dit even uit kunnen leggen. -
Ha Thijs,
Ik weet niet precies waar je het over hebt, waar op de workshop pagina staat dat dan?
Groetjes,
Thom
-
http://pwstudelft.nl/praktisch-deel/ op deze pagina en dan onderin staat dat je aan de hand van een formulier een practicum moet voorbereiden, maar ik geloof dat op de PWS-middag van 24 november dit proefje ook al gedaan wordt toch?
-
Beste Thom,
Bas en ik hebben ons al een week geleden opgegeven voor de workshops van 24 november en 2 december, alleen nu is het zo dat we hier nog steeds geen reactie op gekregen hebben. Wij willen daarom graag weten hoe laat en waar we op die dagen moeten zijn en wat we bijvoorbeeld mee moeten nemen. Zou je hier even naar kunnen kijken en zo snel mogelijk kunnen reageren.
Mvg,
Thijs en Bas -
Ha jongens,
Ik zal snel een mail dr uitgooien voor de workshop van 2dec.
Wat 24 november betreft, dat is een pws-middag. Ik moet dan van jullie weten, wat jullie willen doen!Groetjes,
Thom
-
oke dat is goed, de 24e willen wij graag 2 proefjes doen. Het 1e proefje is redelijk simpel, we willen met dit proefje het meissner-effect aantonen dmv van de standaardproef met vloeibaar stikstof, een supergeleidend metaal en een ander magneetje, dit proefje willen we ook graag filmen. Het tweede proefje is wat ingewikkelder, we willen met deze proef aantonen wat de Kritische temperatuur is van een bepaalde supergeleider, het liefst dezelfde supergeleider als degene die wij bij de meissner proef gebruikten. HEt gaat ons hierbij vooral om de resultaten, wij willen dan uiteindelijk een mooie tabel en grafiek krijgen die we dan in ons verslag kunnen stoppen. Moeten wij dan zelf een werkplan opstellen voor deze proef? En zo ja welke methode is het meest gemakkelijk voor jullie, want ik heb ergens iets gelezen over een vierpuntsmethode maar ik weet niet of jullie die ook gebruiken. Dit proefje willen wij ook graag filmen.
Mvg,
Thijs en Bas -
Beste Thom,
Heb je al kunnen kijken wanneer wij kunnen komen donderdag en of jullie de benodigde spullen hebben voor onze proefjes?
mvg,
Thijs -
Ha Thijs,
Donderdag kan je alleen maar het Meissner-effect proefje doen.
Op het science center hebben wij geen apparatuur om de kritiek-temperatuur te meten.
Tijdens de workshop zal zo een meting wel gebeuren.Groetjes,
Thom
-
Ik ben vanaf 1 uur half 2 aanwezig.
-
oke topp dan willen wij graag aankomende donderdag het meissner effect testen en filmen. Maar voor die workshop, kunnen wij wel de gegevens krijgen van de kritische temperatuur proef, dus gewoon de resultaten. Die zijn namelijk erg belangrijk voor ons PWS
-
Kunnen we dan aankomende donderdag gewoon binnen komen lopen in het science center om 1uur
-
Ha Thijs,
Kom maar rond half 2 uur dan heb ik ook nog even tijd om wat spullen klaar te zetten.
Groetjes,
Thom
-
Oke topp man, dan zien wij je aankomende donderdag.
Mvg,
Thijs en Bas