PWS David en Kyle
-
Hallo,
Ik en David gaan een profielwerkstuk maken over het onderwerp supergeleiding. Voor het praktische deel willen wij een experiment uitvoeren met supergeleiding, waarbij we dingen willen uitzoeken. Aangezien op onze school niet de benodigde materialen zijn om hiermee te experimenteren zouden we dit graag bij TU Delft willen doen.
We zouden graag experimenteren met:
- Het verband van de temperatuur op de weerstand van de supergeleider
- Het verband van de temperatuur op een niet supergeleider
- Het meissner effect demonstreren.
We zouden graag de experimenten willen uitvoeren om voor ons PWS meer informatie te verzamelen waar we onze conclusies uit kunnen trekken. Graag zouden wij willen weten of we de mogelijkheid hebben om de experimenten bij de TU te doen, en wanneer.
Alvast bedankt,
Kyle & David Christelijk Gymnasium Sorghvliet -
Beste Kyle en David,
Het Meissner effect demonstreren dat kan altijd. Ik weet dat het verband van temperatuur/weerstand op een supergeleider ook kan worden gemeten op de tu, alleen moet dit wel uitgevoerd worden onder leiding van experts (PhD studenten) en ik neem aan dat zij een soortgelijke proef voor een normale geleider kunnen doen.
Wanneer is jullie deadline?Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
bedankt voor de reactie,
Onze deadline is pas midden november, dus hebben we nog wel tijd om het onderzoek uit te voeren.
Alvast bedankt, Kyle en David, Gymnasium Sorghvliet.
-
Hallo Thom,
De deadline voor onze netversie 4 november 2016. Heeft u een eerdere datum waarbij wij gebruik kunnen maken van de opstelling. Want anders is het te laat. Ten tweede is het belangrijk dat wij ook de gegevens en resultaten overnemen. Kan dat?
mvg,
David en Kyle
-
Ha jongens,
Lijkt alsof jullie wel tijd zat hebben.
In november geef ik een workshop supergeleiding, waarin beide proeven aan bod komen.
Dat is in principe ideaal, maar misschien wat kortdag.
Zoals ik al zei kan spelen met t Meissner effect heel gemakkelijk. Maar de PhD studenten zullen hun opstelling niet zo gauw beschikbaar stellen voor kleine groepen.Groetjes,
Thom -
Ha David en Kyle,
Ik weet nog niet wat mogelijk is, daar ga ik even naar kijken.
Zoals ik al aangaf, kan het testen van het Meissner effect altijd maar daarbij krijg je niet al te opwindende resultaten!Groet,
Thom