PWS quantum levitation (supergeleiding)
-
Beste Aymar en Stefan,
In principe moet dit allemaal wel lukken. Hoe zijn jullie van plan al deze verschillende dingen te meten? (Wat heb je allemaal nodig etc.)
Groetjes,
Thom
-
[quote=Thom]Beste Aymar en Stefan,
Een cool onderwerp! Je kan het een en ander doen hier op de TU. Wij hebben een aantal supergeleidertjes en een magneetbaan. Hiermee kan je spelen met het Meissner-effect. Maar wat zijn jullie precies van plan om allemaal te meten?
Ik hoor van jullie.
Groetjes,
Thom[/quote]
Hoi Thom,
Wij zijn van plan verschillende dingen te meten, onder andere:
- Snelheid bij verschillende stuwkrachten;
- Maximale toegestane gewicht, en de hoogte waarbij de supergeleider boven de baan zweeft bij deze gewichten;
- Weerstand uitrekenen door middel van het laten vliegen om de baan;
- Meten hoe lang het effect duurt bij welke temperaturen.
Deze dingen zouden wij graag willen meten bij de TU als daar de mogelijkheid voor is.
Groet,
Aymar
-
Ha Aymar en Stefan,
Supergeleiders, stikstof en een magneetbaan zijn aanwezig. Of er een krachtmeter of snelheidsmeter voor dit experiment is, weet ik niet. Ik ga ervan uit dat dat niet zo is. Wat je wel zou kunnen doen, is een video-analyse maken. Deze beelden zou je met een computerprogramma, zoals Coach 5, kunnen analyseren. Zo zou je de kracht en snelheid kunnen bepalen!
Ik hoor van jullie!Groetjes,
Thom
-
[quote=Joris Kersten]Hoi Aymar en Stefan,
Thom is op dit moment op vakantie en zal reageren wanneer hij terug is.
Groetjes Joris[/quote]
Prima, we horen graag spoedig van hem.
-
Hoi Aymar en Stefan,
Thom is op dit moment op vakantie en zal reageren wanneer hij terug is.
Groetjes Joris
-
[quote=Thom]Ha Aymar en Stefan,
Supergeleiders, stikstof en een magneetbaan zijn aanwezig. Of er een krachtmeter of snelheidsmeter voor dit experiment is, weet ik niet. Ik ga ervan uit dat dat niet zo is. Wat je wel zou kunnen doen, is een video-analyse maken. Deze beelden zou je met een computerprogramma, zoals Coach 5, kunnen analyseren. Zo zou je de kracht en snelheid kunnen bepalen!
Ik hoor van jullie!Groetjes,
Thom[/quote]
Hoi thom,
Top dat de materialen aanwezig zijn, inderdaad een goede suggestie. Wij waren al van plan een model te maken m.b.v. coach. Graag zouden we een afspraak willen maken met jou om de experimenten uit te voeren. Ik hoor graag van jou,
Groet,
Aymar
-
[quote=Thom]Ha Aymar,
Wat zijn eventuele geschikte data voor jou?
Groet,
Thom[/quote]
Hoi Thom,
Wij zijn volgende week (week 12 september) beschikbaar op donderdag en als dat niet mogelijk is woensdag. We krijgen de dag vrij van school dus tijd is voor ons geen obstakel.
Ik hoor graag van je,
Aymar
-
Ha Aymar,
Wat zijn eventuele geschikte data voor jou?
Groet,
Thom
-
Beste Aymar,
Ik ben aanwezig op het science centre (Mijnbouwstraat 120, 2628 RX Delft) van 13:00 tot 16:30.
Een magneetbaan, supergeleider en vloeibaar stikstof is aanwezig. Dus een stopwatch, camera en de andere dingen die je denkt nodig te hebben moet je zelf meenemen!
Ik neem aan dat jullie alleen de video meting hoeven te doen en de verdere analyse gewoon zelf kunnen doen.
Dat moet namelijk makkelijk binnen de tijd lukken!Tot donderdag!
Thom
-
[quote=Thom]Ha Aymar,
Deze week kan ik niet, wat voor mij op zn snelst uitkomt is donderdag 22 september!
Laat mij snel weten of dit voor jullie mogelijk is.Groetjes,
Thom[/quote]
Hoi Thom,
Dat is prima voor ons, erg bedankt je tijd voor ons kunt vrijmaken. Graag horen we waar we moeten zijn, op welk tijdstip en of we nog extra spullen moeten meenemen.
Met vriendelijke groet,
Aymar
-
Ha Aymar,
Deze week kan ik niet, wat voor mij op zn snelst uitkomt is donderdag 22 september!
Laat mij snel weten of dit voor jullie mogelijk is.Groetjes,
Thom