PWS onderwerp 5HAVO
-
Hallo ik ben Leon de Boer en zit in 5 HAVO. Dit jaar moeten wij een PWS maken, maar we weten nog niet een onderwerp. We hebben het vak wiskunde gekozen maar weten nog niet precies een onderwerp daarvoor. We hebben allemaal wiskunde A. We dachten zelf iets aan een kansspel of iets met economie en de wiskunde. Het is allemaal een beetje vaag nog steeds. Kan iemand ons misschien hiermee helpen?
Mvg Leon de Boer -
Hey @leonthelion
Je kunt onze inspiratie pagina afgaan voor eventuele leuke onderwerpen! Kansspel is heel interessant maar ook wiskundig onderzoek in de economie kan een leuk onderzoek zijn.
Ik zou je aanraden om het concreet te proberen te maken. "wiskunde" an sich is namelijk nog heel vaag. Dus zoek artikelen of filmpjes van dingen die jullie vet vinden.
Groetjes,
Jip -
Jip Rietveld
Dank u wel voor uw reactie,
Ik en mijn groepje hebben velen onderwerpen bekeken en ook al veel uitgewerkt maar we kwamen er telkens maar niet uit wat voor hoofd en deelvragen we erbij moeten maken. Wat ons nu het beste lijkt is om iets te doen over het vak wiskunde zelf. Wij vragen ons dan af of het vak wiskunde nog nuttig is en nog moet bestaan of deels moet worden aangepast. Want door de verandering in de maatschappij tegenwoordig wordt wiskunde misschien over genomen door AI. We moeten ons uiteraard nog meer verdiepen in dit onderwerp maar we denken dat hier wel veel te halen valt. Maar we weten dus niet precies wat voor hoofd en deelvragen we hiermee moeten maken. Kunt u ons daarmee helpen? :)
Met vriendelijke groet,
Leon de Boer -
Hey @leonthelion
Klopt! Wiskunde wordt veel overgenomen door computer in de hedendaagse maatschappij. Voordat ik jullie help met hoofd- en deelvragen ben ik benieuwd wat jullie het meeste trekt richting het onderwerp "het vak wiskunde".
Vinden jullie het les geven van een technisch vak interessant? Dan moeten jullie op zoek naar wiskundige didactiek en pedagogiek.