Straling in de medische wereld
-
Als onderwerp voor mijn PWS wilde ik iets gaan doen met Technische Geneeskunde, ik wil deze studie graag volgend jaar gaan volgen. Een beetje out of de box bedacht ik dit onderwerp. Ik vraag me alleen af of dit een beetje te bundelen valt, aangezien het een vrij breed begrip is. Daarnaast vraag ik me af waar ik de expertise over dit onderwerp moet zoeken. Zou dit bijv. bij een universiteit kunnen?
-
Beste Lucas,
Leuk onderwerp, en leuk vast iets te onderzoeken waar je later in door wilt studeren! Inderdaad is het begrip "Straling in de medische wereld " wat breed om je profielwerkstuk over te doen. Om dit wat kleiner te maken, kun je je afvragen wat je bijvoorbeeld interessant vindt aan straling. Er zijn namelijk veel verschillende soorten straling die gebruikt worden in ziekenhuizen. Vind je bijvoorbeeld straling die gebruikt wordt om een foto/film te maken heel interessant (zoals rontgenstraling, of elektromagnetische straling in een MRI), of vind je het juist interessant hoe straling mensen beter maakt (Radiotherapie).
Zo heb je de toepassing van de straling die je onderzoekt al wat kleiner gemaakt en kun je je vervolgens afvragen hoe goed deze bijvoorbeeld werkt (of nog heel veel meer).
Denk hier eens over na en laat maar weten als je nog meer vragen hebt!Groetjes,
Coco -
Dank je wel! Ik ga voor de Radiotherapie.
-
Leuk! Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag. Succes!
Groetjes Coco