Grafeen maken
-
Hallo,
Wij zijn Jan en Martijn van het Haganum in Den Haag. Voor ons PWS willen wij grafeen maken en daar onderzoek aan doen. Wij hadden gelezen dat er op de TU Delft een nieuwe methode was gevonden om grafeen te maken, met methaangas. Wij zouden graag willen weten of we dit op school zouden kunnen doen en zo niet of we dit op de TU kunnen doen.
Vriendelijke groeten, Jan en Martijn -
Beste Jan en Martijn,
Hebben jullie misschien het artikel waar jullie hebben gevonden wat deze methode inhoud? Dan kan ik kijken of het mogelijk is op jullie school. Helaas hebben wij hier bij PWS alleen de capaciteit om de experimenten te doen die wij aanbieden en kunnen wij geen eigen proeven uitvoeren.
Met vriendelijke groetjes,
Ismene
PWS TU Delft -
Hoi,
We hebben geen wetenschappelijk artikel van het onderzoek gevonden, maar wel dit artikel van Tweakers:We vragen ons vooral af of een gewone oven die tot 1000 graden kan, goed is voor het maken van grafeen, of dat we een speciale oven nodig hebben.
Bedankt voor het helpen,
Martijn en Jan -
Beste Martijn en Jan,
Het is erg moeilijk om een proeft uit te voeren zonder voorschrift, zelf heb ik ook nog gezocht naar artikelen die hier overgaan maar heb zelf ook niks gevonden. Omdat ik ook niks heb kunnen vinden hoe deze PhD'er zijn onderzoek heeft gedaan vind ik het ook moeilijk om te zeggen of je een normale oven goed genoeg is of überhaupt wat hij met zijn onderzoek heeft gedaan. Dus lijkt het mij ook een onmogelijke klus om zelf grafeen te maken helaas.
Wel heb ik nog een Tedx Talk gevonden van deze PhD'er waar hij in uitlegt wat het nut is van grafeen. Miscchien kunnen jullie nog wat met deze informatie.
https://www.youtube.com/watch?v=KzeQSZ3bQ2gSorry dat ik jullie niet verder kan helpen met het maken van grafeen.
Met vriendelijke groet,
Ismene
PWS TU Delft