Scanning Tunneling Microscope
-
Hallo PWS TU Delft TEAM,
Jesse en ik, twee 6de klassers van het Ignatiusgymnasium te Amsterdam, hebben een onderzoeksvraag voor ons PWS bedacht:
“Kan Scanning Tunneling Microscopy (STM) toegepast worden om de puurheid van goud te bepalen?”. Hierbij is onze objective: "Stel m.b.v. de verkregen informatie uit (achtergrond)onderzoek een methode op om de puurheid van goud te toetsen met STM."
Wij zijn nu druk bezig met het opstellen van een methode en met ons verdiepen in de stof, maar wij willen onze methode ook toepassen op daadwerkelijke gegevens van een STM. Nou is onze vraag aan jullie: is er op de TU Delft een STM en zouden wij deze onder begeleiding kunnen gebruiken om een aantal gouden voorwerpen te bekijken? Wij hebben zelf gouden voorwerpen en wij gaan deze ook laten testen bij een juwelier om zo een referentiekader te krijgen. Ik kijk uit naar jullie reactie!Met vriendelijke groet,
Jesse Vonk en Magnus Joosstens
-
Beste @MagnusJoosstens,
Erg gaaf onderwerp! STMs zijn erg delicate en dure apparaten. Ook worden deze vaak gebruikt door mensen (bachelor-, master studenten, PhD's etc.) die onderzoek doen, waardoor deze vaak volgeboekt is.
Dus vind ik het lastig te zeggen wat er mogelijk is wat betreft jullie onderzoek.
Ik ga eens even voor jullie op onderzoek uit! Ik verwacht eind volgende week, meer te weten!Groetjes,
Thom
-
Beste @MagnusJoosstens,
Even een update: het duurde iets langer dan gedacht, maar ik heb inmiddels een contact persoon gevonden. Ik heb ze gemaild en wacht op antwoord. Ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Fijn om te horen. Super erg bedankt voor de moeite alvast en ik hoor van je!
Mvg,
Magnus
-
@MagnusJoosstens
Beste Magnus,De contact persoon die ik heb bericht bleek niet de goede persoon te zijn.
Erg vervelend, ik ga weer op zoek. Je hoort van me!
Hoe staat het er met de rest van je PWS voor?Groetjes,
Thom
-
@MagnusJoosstens
Beste Magnus,Even een update: ik zit nu midden in mijn tentamens periode dus op dit moment is er niet veel gebeurd. Na de tentamens ga ik door met mijn zoektocht.
Groetjes,
Thom
-
Beste @MagnusJoosstens,
Mijn tentamens zitten erop. Ik ga mijn zoektocht hervatten, verwacht eind deze week meer te weten. Ik heb al een tijdje niet meer van jullie gehoord, hoe staat het met jullie PWS tot nu toe?
Groetjes,
Thom