Biologisch afbreekbaar plastic
-
Goedendag,
Wij doen ons PWS over het afbraakproces van biologisch afbreekbaar plastic. Hiervoor is natuurlijk ook een praktisch onderzoek nodig, echter lopen wij hier helemaal vast. We hebben al kunnen concluderen dat het afbreken van biologisch afbreekbaar plastic vee tijd inneemt. De onderzoeksvragen die we voor ons PWS hebben zijn:
Hoe kan plastic biologisch afbreekbaar zijn ten opzichte van fossiel plastic?
Wat voor invloed hebben omgevingscondities op het afbraakproces van beide plastic?
Hoe kan het afbraakproces van beide plastic versneld worden?We horen graag z.s.m of iemand ons van betekenis zou kunnen zijn.
Met vriendelijke groeten,
Martijn van de Velde en Frank van der Hoorn
-
@FrankvdH01
Beste Martijn en Frank,Wellicht kan ik jullie wel helpen. Jullie vragen zien er goed uit. Is één ervan jullie hoofdvraag en de andere deelvragen of hebben jullie nog geen specifieke hoofdvraag? Het handigst is denk ik om eerst daarin onderscheid te maken en dat we vanuit daar verder werken.
Groetjes,
Sanne -
Goedendag Sanne,
De hoofdvraag voor ons PWS is als volgend: Onder welke voorwaarden is het mogelijk biologisch afbreekbaar plastic thuis af te breken. We willen kijken naar de oplossing van plastic vervuiling als mensen het in hun eigen omgeving afbreken, daarnaast natuurlijk de haalbaarheid. De bovenstaande vragen zijn de deelvragen voor bij deze hoofdvraag.
Met vriendelijke groeten,
Frank van der Hoorn
-
@FrankvdH01
Hallo Frank,Met jullie een kleine schaal haalbaarheidsproject kunnen jullie wellicht wel kijken of jullie iets kunnen nabootsen of testen in het scheikunde lokaal. Op dit topic heb ik een ander groepje sites gegeven waar ze biologisch afbreekbaar plastic konden kopen. Is dit iets voor jullie?
Zoja dan is het als eerst belangrijk om toch wat literatuur onderzoek te doen over dit project en dan te kijken of dit te doen is bij jullie op school. Hebben jullie al wat kunnen vinden over de afbraak processen?
Google scholar is een handige zoekmachine voor wetenschappelijke artikelen. Dit zal jullie zeker kunnen helpen bij het zoeken.Groetjes,
Sanne