het remmen van de transrapid
-
Hallo,
Ik maak ook een PWS, dit keer alleen wat specifieker dan andere. Ik wil namelijk het remsysteem nabouwen van de transrapid. Ik weet ondertussen hoe het werkt. Dat gaat door middel van een verandering van de frequentie in de elektromagneten, waardoor de magneten elkaar tegenwerken en de trein dus afremt. Nu is mijn vraag, kan ik hem werkelijk nabouwen door middel van een systeembord en elektromagneten? Zouden jullie mij misschien een deel van de systemen kunnen uitleggen en helpen een schakelschema in elkaar te zetten?
mvg,
Casper moll
-
Ha Casper,
Interessant onderwerp, nog niet eerder voorbij zien komen!
Voordat ik je eventueel verder zou kunnen helpen, moet ik eerst wat meer weten over de schakeling die je tot nu toe in gedachten had. Tekening ofzo zou verhelderend zijn.Groet,
Caspar
-
Hallo,
Op school hebben wij twee elektromagneten. Ik zat te denken om dit vast te maken aan een stuk hout, en om daar boven twee magneten te leggen in een soort van rails, zodat ze niet weg kunnen. Door de elektromagneten aan te sluiten op een systeembord, en er zo verschillende spanningen doorheen te laten gaan, kan ik zo de frequentie veranderen waardoor de EM langzamerhand de magneet er bovenop minder hard afstoot totdat de magneet stilstaat of stil ligt. Via het systeembord zou ik na een aantal tellen ook nog de tweede magneet zn werk laten doen zodat hij al rijdend afremt.
Groet,
Casper Moll
-
He Casper,
Ik zie alleen niet in hoe je de magneet gaat laten rijden. De rest klinkt acceptabel.