PWS kernfusie (nevelvat)
-
Beste @tim2305,
Ligt er natuurlijk aan wat jullie denken nodig te hebben. Je zou kunnen onderzoeken welke deeltjes er door je nevelvat vliegen (hoe zou je dat kunnen doen?). Ik denk dat ik wel het een-en-ander weet over dergelijke onderwerpen, dus wij kunnen hier zeker samen over sparren.
Voordat ik jullie langs laat komen, wil ik een concreter plan zien van jullie. Hierin stel je een lijst op met benodigdheden en handelingen nodig voor het experiment.Groetjes,
Thom
-
Beste Thom Woudstra,
Onze Benodigdheden:
Pure isopropyl alcohol 500 gram
In kleine sneetjes gesneden droogijs
Een sterke lamp( eventueel beamer)
Een stuk metaal als deksel van de doos
Een stuk karton dat even groot is als het stuk metaal
Electrical tape
Vilt( om de container te omlijnen)
Een doos die iets groter is dan het stuk metaal
4 papierklemmen -
Beste @tim2305,
Ik weet dat er wel een deel van de spullen aanwezig zijn, een collega van mij heeft namelijk ook ooit geprobeerd een nevel vat te maken!
Het enige wat ik echt niet kan krijgen is droogijs, dat moet je zelf regelen!
Als je langs wilt komen, raad ik je aan zoveel mogelijk van spullen van je lijstje mee te nemen, dan weten we zeker dat het er is!
Ik zal ook nog even kijken wat er van ons oude nevelvat over is..!
Ik hoor wel van je.Groetjes,
Thom
-
Hoi Thom Woudstra,
Droogijs kan ik zelf regelen. Zouden we in de week van 29 oktober langs kunnen komen om het prakticum te doen?
Mvg,
Tim -
Beste @tim2305,
Goed om te horen. In die week kan ik niet, dat is mijn tentamen week net zoals de week erna. Vanaf vrijdag de 9e november zou het weer kunnen!
Groetjes,
Thom
-
Beste Thom Woudstra,
Zouden wij dan op vrijdag 16 november kunnen?Mvg,
Tim -
Beste @tim2305,
Dat gaat mij hoogstwaarschijnlijk niet lukken. Binnenkort staan ook de nieuwe data voor de pws middagen gepland die kan je hier zien: http://pwstudelft.nl/pws-middag/
Ik verwacht dat die er dinsdag op zullen staan..!Groetjes,
Thom
-
-
Hoi Tom,
Ja we hebben wel gekeken alleen ons PWS moet al bijna af zijn en we hebben er zo laat dus geen tijd meer voor. -