pws elektromoter
-
beste student,
Wij zijn Twan en Nick en wij moeten nu een pws doen voor school. Wij hebben helaas geen idee wat we willen doen. Het lijkt ons heel leuk om iets te ontwerpen/ bouwen. Ook zijn wij beiden wel geïnteresseerd in voertuigen en dan wat specifieker 'de elektromotor'. Wij kunnen alleen geen duidelijke hoofdvraag hierbij bedenken. Hebben jullie misschien een idee voor een goede hoofdvraag die een beetje in deze sector past en waarbij wij wat kunnen bouwen?
met vriendelijke groeten
Twan en Nick -
Hey @NICKsB
De elektromotor als onderwerp is nog heel breed. Ik zou denk ik aanraden om na te denken over wat jullie precies zo interessant vinden aan de elektromotor. Als jullie dat weten dan kun je misschien daarvandaan een goeie hoofdvraag bedenken.
Daarnaast zou ik aanraden om naar ons stappenplan te gaan kijken, die kan je misschien verder helpen.
Groetjes,
Jip -
Beste Jip
De elektromotor is inderdaad een best breed onderwerp. Wij hebben nog eens onderzoek gedaan en het leek ons leuk en ook best een uitdaging om een brushless elektromotor te maken. Wij weten alleen nog niet echt wat voor onderzoeksvragen we hierbij moeten bedenken. We dachten misschien aan de efficiëntie, toepassing in voertuigen of het verschil met een normale elektromotor. Wat is het best mogelijk om te onderzoeken? We vinden het namelijk allemaal wel interessant. We moeten het onderwerp alleen wat inperken. Dat is hetgeen waar we nu een beetje moeite mee hebben.
groet
Nick en Twan -
Hey @NICKsB
Zeker bij het maken van iets kun je het beste een programma van eisen opstellen. Hoe je die opzet staat in ons stappenplan Met het programma van eisen kun je vervolgens verder met het maken van je PWS.
Na wat rondgooglen denk ik wel dat jullie de goeie kant op gaan met zelf een elektromotor bouwen. Met een snelle google kwam ik al snel bij wat goeie opties uit, bijvoorbeeld deze.
Kijk vooral wat rond op het internet voor je je programma van eisen opstelt. Zo heb je een beter beeld bij wat je wilt maken.
Groeten,
Jip