Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

PWS maglev project

Magnetisme & supergeleiding
    1
    2
    2396
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • B
      Bas Lucassen
      voor het laatst aangepast door

voor ons PWS proberen wij een zelf maglev trein te ontwerpen. mijn vraag is hoe men de aantrekkende kracht van een spoel (in N) kan uitrekenen. in ons geval staat de spoel ook nog een in een bepaalde hoek ten opzichte van de magneet (oftwel de spoel spreekt een minder sterk veld aan)

met vreindelijke groet
      Bas Lucassen

P.S mocht de situatie niet duidelijk genoeg zijn zal ik een schets toevoegen

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • M
        michielbakker
        voor het laatst aangepast door

Ha jongens,

Jullie moeten inderdaad wat duidelijker willen zijn in wat jullie willen weten. Hoe gaan jullie je maglev bouwen? Alleen voortstuwing of laten jullie hem ook zweven of juist andersom: laten jullie hem zweven met permanente magneten en geven jullie hem zelf een duwtje? Wat hebben jullie al? Laat anders inderdaad maar even met een schets zien.

In het laatste geval zou je het Gilbert model kunnen gebruiken om berekeningen te doen. Let wel op, het Gilbert model is slechts een benadering voor de echte waarden, maar wel een goede. Kijk voor meer info alvast even op de wikipedia, maar je kan altijd uitleg aan mij vragen.

Groetjes Michiel

[b]Moderator[/b]
        [i]Student Technische Natuurkunde[/i]

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors