Antibacteriële werking
-
Hallo,
Mijn pws gaat over de antibacteriële werking van honing. Ik wil hierbij een practicum uitvoeren over in hoeverre honing hetzelfde effect geeft als antibiotica. We lopen hier een beetje tegen aan, aangezien antibiotica niet zomaar wordt verkocht. We hebben in een andere forum gelezen dat doktoren niet zomaar antibiotica voorschrijven. Mijn vraag is dan ook wat ik nu als alternatief zou kunnen gebruiken. Alternatieve antibiotica? Het liefst zou ik wel een medicijn willen. Mijn docent vertelde me dat we eventueel penicilline zouden kunnen gebruiken. Zo zouden we graag meerdere alternatieven willen krijgen.Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Alvast bedankt,
Eva -
@EvaM
Hallo Eva,Het zal lastig worden om de antibacteriële werking te testen bij medicijnen, omdat die, zoals je al ondervonden hebt, niet zomaar vrijgegeven worden.
Je zou natuurlijk naar penicilline kunnen kijken, maar je zou ook kunnen gaan onderzoeken wat er nog meer op internet wordt aangeprezen als antibacterieel. Misschien zijn er homeopathische producten die zo worden verkocht. Daarnaast kun je het ook vergelijken met antibacteriële schoonmaakmiddelen zoals Detol. Dit is misschien niet perse iets voor het lichaam maar je kunt wel kijken wat het effect is van dit antibacteriële product op bacteriën.
Groetjes,
Sanne