Immunotherapie Nivolumab
-
Ik en een klasgenoot zitten er aan te denken om ons Profielwerkstuk over de immuuntherapie nivolumab te houden. Nu zitten wij erg met de vraag of het een geschikt onderwerp is, is er genoeg over te vinden? is het haalbaar om een praktisch deel uit te voeren? en moeten wij het onderwerp niet breder trekken?
Groetjes,
Luc -
@138135
Beste Luc,Heb je al geprobeerd om wat onderzoeksvragen op te stellen? De beste manier om te kijken of het een geschikt onderwerp is is het opstellen van je onderzoeksvragen en daarna checken of het haalbaar is. Ik kan wellicht wel even met jullie meedenken. Zouden jullie kunnen vertellen wat jullie nu hebben staan qua vragen of wat jullie graag willen weten over het onderwerp? Dan kan ik wel helpen met het uitwerken hiervan of als dat nodig is een groter onderzoek vinden.
Groetjes,
Sanne -
Sanne Nielsen Dankje voor de reactie, wij hebben drie mogelijke onderzoeksvragen bedacht. Namelijk:
- In hoeverre worden de overlevingskansen d.m.v. Nivolumab verhoogt bij longkanker?
- Kan Nivolumab worden gecombineerd met andere behandelingen tegen longkanker?
- Op welke wijze beïnvloed Nivolumab je gehele lichaam/geest?
Wij vonden het best lastig om goede onderzoeksvragen te bedenken. Ook omdat er gaandeweg de tijd twijfels kwamen over de haalbaarheid van Nivolumab opzich, is het niet beter om het bijvoorbeeld over Immuuntherapie in het algemeen te hebben en dan de onderzoeksvragen te vervangen voor immuuntherapie voor nivolumab.