Temperatuurmeting bij uitrekken van een elastiek
-
Mijn naam is Simon Spaander en ik zit in year 12 van het International Baccalaureate programma aan the International School of The Hague (vergelijkbaar met 5 VWO). Onderdeel van het IB programma is een Extended Essay (EE) (vergelijkbaar met een profielwerkstuk).
Voor mijn EE wil ik onderzoeken wat de relatie is tussen de veer constante van een elastomeer en welk percentage van de arbeid wordt omgezet naar hitte energie wanneer je het uitrekt.
Voor dit onderzoek heb ik een warmtebeeld camera nodig om metingen te kunnen doen om te zien waar en in welke mate de temperatuur van een elastiek toeneemt als je deze uittrekt. Op mijn school is een dergelijke camera niet aanwezig, daarom hoop ik dat u mij hierbij kunt helpen. Ik zorg zelf voor de andere benodigdheden.
Zou ik bij de TU Delft mijn metingen mogen doen? -
@S-A-Spaander
Beste Simon,Wij hebben geen warmtebeeldcamera die wij beschikbaar stellen voor scholieren. Ik weet dat er apparaten zijn van handformaat met een kleine kleurendisplay die je als het goed is van gereedschapsmerken kunt verkrijgen, maar ik zou niet weten waar of van wie je die zou kunnen lenen.
Groetjes,
Sanne