workshop aardbevingen
-
LS,
Wij vroegen ons af wanneer er weer een workshop aardbevingsbestendig bouwen zou zijn. Wij hebben geprobeerd gebruik te maken van het formulier op de site, maar die werkte niet bij ons. Daarom proberen we het nu zo te vragen. Als er geen workshop meer wordt gehouden binnenkort, zouden we graag gebruik willen maken van de aardbevingssimulator voor een eigen proef.
alvast bedankt,
Pepijn en Stijn -
Hey Pepijn en Stijn!
Wat gaaf dat jullie geïnteresseerd zijn in de workshop! De workshops worden in de periode tussen eind september en december gegeven. Hiervoor moet (helaas) nog een datum voor worden vastgelegd. Wanneer deze is vastgelegd, stuur ik jullie nog een bericht!
Het is wel al mogelijk om langs te komen voor een onderzoek op de trilplaat, al ben ik hierbij wel benieuwd naar jullie hoofdvraag en deelvragen.
Daarnaast zou ik meer willen weten over de proef die jullie willen uitvoeren op de aardbevingssimulator. Hou er rekening mee dat deze in x- en y-richting kan trillen met een frequentie tot 10 Hz.
Ik ben benieuwd naar jullie onderzoek!Met vriendelijke groet,
Stijn
-
Hallo Stijn,
Het spijt ons dat wij pas zo laat antwoorden, maar we waarderen het erg dat je ons helpt.
We houden ons pws over de aardbevingen in Groningen, dit zijn onze hoofdvraag en deelvragen:
Wat is de meest efficiënte manier om Groningen te voorzien van aardbevingsbestendige woningen?- Wat zijn aardbevingen en hoe ontstaan ze in Groningen?
- Welke invloed hebben aardbevingen op de woningen in Groningen?
- Wanneer noemen we een woning aardbevingsbestendig?
- Welke oplossingen of constructies dragen bij aan een aardbevingsbestendige woning?
- Wat is de meest rendabele manier om Groningen van aardbevingsbestendige woningen te voorzien?
Bij de vierde deelvraag zouden wij graag één, indien mogelijk twee proeven uitvoeren. We willen graag eerst een soort blanco proef uitvoeren met een bepaalde opstelling, waarna we de resultaten van de proef verwerken en literatuur opzoeken om antwoord te kunnen geven op de deelvraag. Daarna willen we een tweede proef uitvoeren, maar met een aangepast model naar aanleiding van de opgezochte informatie. We hopen dan de proeven te kunnen vergelijken en een conclusie te kunnen trekken over de gebruikte constructies.
Als het mogelijk is zouden we graag voor de zomervakantie de eerste óf enige proef uitvoeren, zodat we genoeg tijd hebben om alles te verwerken. De workshop lijkt ons nog steeds een handige en leuke optie, indien hij in september plaats vindt, anders komen wij waarschijnlijk in tijdsnood.
Met vriendelijke groet,
Pepijn en Stijn
-
Hoi Pepijn en Stijn!
Wat een interessant onderwerp, ook politiek gezien.
Jullie idee klinkt goed! Ik heb Stijn gemaild voor een afspraak om verdere mogelijkheden te bespreken.Met vriendelijke groet,
Stijn