Waterstofauto/elektrische auto
-
Hallo allemaal,
Wij hebben een pws en daarin onderzoeken wij welke van deze twee auto's duurzamer/effectiever is. Hierbij kijken we naar waterstof en elektriciteit als energiebron. We kijken naar een waterstofauto en een elektrische auto.Onderzoeksvraag: In hoeverre is waterstof als energiebron een duurzamer en effectiever alternatief dan elektriciteit als energiebron in een auto?
-
Wat is waterstof en hoe wordt het gewonnen?
1.1. De ontdekking
1.2. De Eigenschappen
1.3. Toepassingen
1.4. De winning
1.5. Transport -
Hoe functioneert waterstof als energiebron in een auto?
2.1. De werking
2.2. De opslag
2.3. Elektromotor
2.4. Veiligheid
2.5. Het aanvoeren
2.6. Voor -en nadelen -
Hoe functioneert elektriciteit als energiebron in een auto?
3.1. Verschillende soorten elektrische auto's
3.2. De werking
3.3. De opslag
3.4. Het aanvoeren
3.5. Voor -en nadelen -
Wat zijn de overeenkomsten en verschillen in de werking van waterstof en elektriciteit als energiebron?
4.1. Overeenkomsten
4.2. Verschillen
Wij willen bij het praktische onderdeel gaan kijken naar het rendement van beide auto's. Heeft de TU Delft misschien een idee voor ons practicum en of we dit practicum bij jullie kunnen uitvoeren.
Erik en Niels
-
-
@erikbade
Hoi Erik en Niels,Jullie opzet ziet er heel goed uit. Ik denk dat jullie vanuit hier een goed PWS kunnen maken.
De enige opmerking die ik heb heeft betrekking tot jullie hoofdvraag. De hoofdvraag lijkt momenteel zo geformuleerd dat er al een conclusie is getrokken, namelijk waterstof is duurzamer en effectiever dan elektriciteit. Interpreteer ik dit goed of staan jullie open voor alle conclusies?
Met betrekking tot een practicum kan ik jullie wel helpen. Zouden jullie eerst even mijn vraag kunnen beantwoorden?Groetjes,
Sanne -
Beste Sanne,
Ten eerste onze oprechte excuses voor onze extreem late reactie! De site liet u reactie eerst niet zien, vandaar de verwarring. Met ons onderzoek staan we open voor alle conclusies, dus ook als elektriciteit duurzamer blijkt te zijn als waterstof. Hopelijk kunt u ons nog steeds helpen met ons practicum in september/oktober 2018.
Wij hopen graag van u te horen,
Erik en Niels
-
Sanne Nielsen Zie ons onderstaande bericht
-
@erikbade
Beste Erik en Niels,Geen probleem jongens. Ik kan jullie nog steeds helpen. Jullie kunnen in oktober/september langskomen voor een pws middag en hier heb ik alle spullen voor twee proeven met de brandstofcel en elektrolyse cel. Bij deze twee proeven kun je de efficiëntie van de elektrolyse cel en de brandstofcel berekenen. Met deze proeven zouden jullie uiteindelijk een conclusie kunnen trekken over de efficiëntie van de hele waterstofcyclus. Is dit een onderzoek waar jullie wat aan zouden hebben??
Hou in begin september de site goed in de gaten. Dan plannen wij namelijk de nieuwe pws middagen en dan kunnen jullie gewoon een dag kiezen om langs te komen.
Groetjes,
Sanne -
Sanne Nielsen Dat is precies wat wij hoopten voor ons experiment, Heel erg bedankt! :). Tot in september dan. Erik en Niels