PWS openbare verlichting
-
Geachte studenten,
ik en mijn teamgenoot doen ons PWS in samenwerking met Siemens. Met het oog op de "smartcity" van de toekomst wilt Siemens onderzoek doen naar verschillende aspecten van de stad. Wij hebben dus de taak gekregen om de openbare verlichting te onderzoeken en de lantaarnpaal van de toekomst te ontwerpen. Het gaat goed met ons project en we hebben een lichtmatrix gebouwd die uiteindelijk in onze lantaarnpaal gaat komen. Graag zouden wij hier wat metingen aan doen. Welke apparatuur heeft de TU Delft voor lichtmetingen? We zouden graag iets meer dan alleen de lichtsterkte willen meten.
Bij voorbaat dank
-
Hey @mauricestoep
Klinkt als een vet PWS onderwerp!
Als je iets concreter aan mij kunt vertellen wat voor metingen jullie allemaal willen doen kan ik er achteraan of de TU die apparatuur heeft. Lichtsterkte zullen we wel ergens hebben liggen.Sporadisch bij een faculteit aankloppen met de vraag of zij apparatuur hebben vind ik wat onprofessioneel, als je samen met je partner neerzet wat je allemaal wilt meten is dat gelijk wat makkelijker vragen.
Groetjes,
Jip -
Beste Jip
We zijn druk bezig met het opstellen van de onderzoeksplannen. Ik zal iets concreter uitleggen waar we precies naar opzoek zijn en waarom.
We hebben nu zelf onze eigen lamp gemaakt van verschillende kleuren LED-verlichting in een bepaalde matrix. Graag zouden wij hier wat metingen aan doen die relevant zijn voor de voortzetting van ons PWS en project.
Wij zouden graag de volgende onderwerpen willen meten:
-lichtsterkte
-CRI (hoe kleuren worden beïnvloed door een bepaalde lichtbron)
-luminantie (lichtsterkte op een oppervlak)Voor straatverlichting is het erg belangrijk dat het niet storend is voor de weggebruiker maar wel de straat voldoende verlicht. Daarom willen we bijvoorbeeld de lichtsterkte op het oppervlak meten. Daarnaast gebruiken wij verschillende kleuren in de lamp, maar de kleuren van de verkeersborden moeten goed zichtbaar blijven. Daarom meten we graag de kleur weergave.
Gaag horen we of jullie ons verder kunnen helpen
Mochten jullie ons hiermee verder kunnen helpen dan hoor ik dat graag! -
Hey @mauricestoep
Kijk eens aan, dat zijn concrete stellingen waar ik mee verder kan. Maandag hebben we weer een vergadering en kan ik kijken waar ik precies moet zijn om te kijken of de TU Delft deze apparatuur heeft.
Je hoort van me!
Jip