-
Hallo,
ik werk op dit moment met een vriend aan een PWS over radar. Ik weet niet precies waar ik deze vraag moet plaatsten dus doe ik het maar hier. Hier volgt mijn vraag:
Stel, twee objecten bevinden zich in een ruimte met een radar in het midden van de ruimte, het ene object verder van de radar dan de andere. Object B bevindt zich zodanig ver achter object A dat een signaal dat op t=0 naar B werd verzonden later bij de radar terugkeert dan een tweede signaal dat op bv. t=3 naar A werd verzonden. Hoe kan een radar onderscheid maken tussen de twee signalen zonder de signalen met elkaar te verwarren?
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is, alvast bedanktPauli
-
Beste @paulipaananen,
Mijn excuses voor het late antwoord, dit komt door aanhoudende server problemen (welke nu opgelost zijn). Je hebt 10 dagen geleden je vraag gesteld, misschien heb je deze wel opgelost in de tussentijd. Zo ja, is dat heel fijn! Zo nee, dan hoor ik het graag en wil ik je daarbij helpen. Zou je dan je vraag misschien iets kunnen verduidelijken?
Ik hoor van je.Groetjes,
Thom
-
Bedankt voor je reactie Thom Woudstra, deze is ook erg laat (had geen melding o.i.d. gekregen)
Ik zal proberen mijn vraag te verduidelijken:
Stel dat er twee objecten zijn: A en B. B ligt twee keer zo ver van de radar als A. De radar zendt eerste een signaal uit naar object B en daarna naar A, maar omdat het verschil in afstand van de objecten zo groot is ontvangt hij het signaal van A eerder terug dan dat van B. Hoe kan de radar het juiste verzonden signaal bij het juiste ontvangen signaal koppelen?Ik hoop dat het zo duidelijk is.
-
Beste @paulipaananen,
De serverproblemen bleven aanhouden afgelopen week, mijn excuses hiervoor.
Ik wil je bij deze laten weten dat ik ermee bezig ben, verwacht vrijdag je antwoord!Groetjes,
Thom