Pws 'zweefvliegtuig op zonne-energie'
-
[h]vraag van nj.e[/h]
Hallo,
Aan het begin van dit nieuwe schooljaar ben ik begonnen met mijn profielwerkstuk, namelijk het maken van een vliegtuig op zonne-energie.
Hierbij is het mijn bedoeling een zweefvliegtuig te bouwen met grote vleugels (voor een groot oppervlakte en een laag vermogen). Tevens moet het toestel bestuurd worden met infrarood o.i.d.
Het probleem dat ik echter tegenkom is dat ik geen geschikte bouwtekeningen kan vinden. Ik wil het vliegtuig zelf bouwen, maar wel aan de hand van een bestaand model. Ook heb ik een beetje moeite met hoe de elektronica voor de besturing eruit moet komen te zien. Kan iemand mij bij deze twee vragen op weg helpen?Alvast bedankt! icon_biggrin.gif
Groeten,
Nick -
Hallo Nick,
Dit lijkt me een goed idee maar zal zeker uitdagend worden als je nog nooit een model vliegtuig hebt gebouwd. Het beste forum wat ik ken over modelbouw is het Modelbouwforum . Daar kun je heel erg veel hobbiisten vinden die je wellicht goed kunnen helpen met welk model/ bouwtekening geschikt is voor je project en zeker ook wel met welke electronica je nodig hebt.
Met een beetje googlen heb ik dit werkstuk gevonden, misschien heb je er wat aan...
Ik hoop dat ik je hiermee iets meer heb kunnen helpen? Trouwens; als je interesse hebt om meer diepgang te krijgen wat betreft aërodynamica, dan moet je misschien onze workshop van 20 september komen volgen?
Groeten,
Hubert