PWS hoogst mogelijke wolkenkrabber
-
Hallo!
Wij willen graag onderzoeken hoe hoog je een gebouw/wolkenkrabber kan bouwen. Wij weten niet zo goed hoe we dit aan zouden moeten pakken. Onze vraag luidt dus of jullie hier ervaring mee hebben en ons zouden willen helpen? Hebben jullie misschien ook een soort simulatie waar wij het gemakkelijker zouden kunnen bekijken?
Wij horen graag van jullie.Met vriendelijke groet,
Nienke Smit & Patrick Peereboom
Stedelijk Dalton College Alkmaar 6A1 -
Beste @patrickpeereboom,
Interessant onderwerp! Ik vroeg me af of jullie ook al echt een hoofdvraag en deelvragen hebben? Dan kan ik jullie misschien iets gerichter helpen! We hebben geen simulatie, maar ik zou het kunnen checken op de faculteit Bouwkunde, maar daarvoor heb ik wel eerst iets meer info nodig!
Hoe hoogbouw werkt is versimpeld op deze site uitgelegd. Hier staat ook nog leuke info over wolkenkrabbers!
Ik ben erg benieuwd naar jullie deelvragen zodat ik julllie verder kan helpen!
Groetjes Pauline
-
Beste Pauline Janssen,
Onze hoofdvraag luidt; Is er een maximale hoogte bij het bouwen van een wolkenkrabber. We hebben geen echte deelvragen, maar we willen onze vraag wel in verschillende delen beantwoorden met behulp van sub-onderwerpen. Hier willen we mechanica, bouwfysica, resonantie, materiaal, constructie, luchtdruk, klimaatontwerp en ruimte en draagconstructies behandelen.
We hopen dat u hier ons mee op weg kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Patrick Peereboom en Nienke Smit -
Dit bericht is verwijderd! -
Ha Patrick!
Een aantal dagen geleden zijn jullie langs geweest op het Science Centre. We hebben jullie hoofd- en deelvragen verbeterd en zijn tot nieuwe ideeën gekomen.
Zoals ik toen al zei: als er nog vragen zijn, schroom niet om deze te stellen over het forum!
Veel succes nog!
Groetjes Pauline