gadget voor verloren afstandsbediening? Goed onderwerp of matig
-
Hallo ik heb een vraag,
Voor onze meesterproef willen wij een gadget bedenken waardoor je je afstandsbediening gemakkelijk kan vinden. Wij willen hiervoor onderzoek doen naar verschillende geluiden etc.
Wij zijn nu alleen bang dat het onderwerp te zwak is, zouden jullie nog een mooi onderwerp voor ons hebben kunnen liggen? -
Hey Ahmed!
Klinkt vet! Ik weet dat Nintendo zo'n feature wil gaan implementeren voor de Nintendo Switch. Maar als PWS onderwerp denk ik dat je moet kijken naar meer dan alleen de geluiden die zo'n vind systeem moet kunnen maken. Ik zal je geen nieuw onderwerp geven, die moet je zelf bedenken maar ik wil je wel de goede kant op sturen.
Probeer na te denken wat jullie zo leuk vinden aan dit onderwerp. Vinden jullie de consument ervan interessant, dan kun je een soort marktonderzoek doen naar de gebruikers van de gadget bijvoorbeeld. Of misschien het gebruik van de gadget, hoe zorg je ervoor dat die op elke afstandsbediening kan worden gezet. Zou je het product willen proberen zelf te maken, dat kan misschien ook.
Ik ben het met je eens dat het onderwerp nu nog wat zwak is maar ik hoop dat de dingen hierboven je ergens de goede kant op kunnen helpen. Alleen een onderzoek naar zoiets specifieks als: "Hoe vind je het uiteindelijk?" is te klein, denk vooral breder, daar is de PWS ideaal voor.
Ik hoop dat je eruit komt, anders moet je vooral doorvragen!
Groetjes,
Jip -
Hey Jip,
Het is voor mijn profielwerkstuk en uiteindelijk voor mijn meesterproef!
Als wij er dieper op ingaan kan het toch wel goed uitpakken toch? -
Hey Ahmed,
Om dit een goed onderwerp te maken ligt het eraan waar je er dieper op in gaat. Ik denk dat als je alleen dieper gaat kijken naar het geluid wat het systeem moet maken om gevonden te worden dat dat je geen pws waardig onderwerp geeft. Dus misschien moet je niet juist dieper erop ingaan maar eromheen kijken, zoals ik hierboven al noem kan je misschien een marktonderzoek doen of proberen het product zelf te maken.
Natuurlijk als jij met er dieper op ingaan datzelfde bedoelde als wat ik net noem is dat zeker een goed onderwerp.
Succes!
Jip