PWS zonnepanelen
-
Hallo,
Ons pws gaat over de zonnepanelen op het dak van ons huis, wij willen een betere/efficiëntere opstelling bedenken via berekeningen. Wij zagen op de site een workshop over zonnepanelen, maar deze is helaas vol, ook is dat al een beetje laat voor ons. Wij zijn echter wel geïnteresseerd in de beste hoek voor een zonnepaneel op ons dak en de beste richting voor het zonnepaneel, maar we weten niet goed hoe we dit moeten aanpakken. We hebben via school wel kleine zonnepanelen die we kunnen gebruiken voor metingen. Ook hebben we via onze docent door gekregen dat we rekening moeten houden met de zonne-intensiteit, ook dit snappen we niet helemaal.
Met vriendelijke groet,
Céline en Tanja -
Hey Tanja!
De workshop zonnepanelen zal wat later in het jaar wel opnieuw worden gegeven, ik zal dan wel opnieuw op dit bericht reageren om je daarover op de hoogte te houden.
Het klinkt alsof je nog heel vroeg in je PWS bent. Heb je al nagedacht over je hoofdvraag bijvoorbeeld? Ik zou vooral het kopje stappenplan van de website doorlezen.
Wel goed om over na te denken is het volgende. Je zou bijvoorbeeld heel theoretisch kunnen nadenken over de ideale hoek van je zonnepaneel. Met veel berekeningen en dergelijken. Of heel praktisch gaan onderzoeken door hem steeds met een andere hoek neer te zetten. De term zonne-intensiteit zou ik nog googlen, als je daarna nog vragen hebt wil ik die al te graag beantwoorden.
Groetjes,
Jip