Profielwerkstuk kwantum computers
-
Geachte heer of mevrouw,
Voor mijn profielwerkstuk over kwantum computers moet ik een praktisch onderdeel doen, dit zou ik graag willen doen in de vorm van een meeloop dag.
Ik heb al tevergeefs geprobeerd contact te leggen met Qutech, maar zou graag daar een meeloopdag willen volgen.Ik hoop zo spoedig mogelijk van u te horen.
Hoogachtend,
Luc Heurneman, V6 Het Stedelijk Zutphen -
Beste Luc,
Een erg cool en zeker heel erg lastig onderwerp. Ik heb regelmatig contact met 2 jongens van QuTech voor vragen en workshops voor de PWS. Nu weet ik van hen dat zij tegenwoordig heel veel (aan)vragen krijgen omtrent kwantum computers. En meestal kunnen zij de scholieren niet echt helpen, met de aanvragen daarvoor.
Ik zou het natuurlijk wel voor je kunnen vragen, maar ik kan niks garanderen.
Zou jij mij dan misschien wat preciezer kunnen vertellen, wat je op zo een meeloop dag zou willen doen.
Ik hoor snel van je!Groetjes,
Thom
-
Hallo Thom,
Bedankt voor je reactie, en mijn excuses dat het zo lang duurde voor een bericht terug.
Ik zou graag een paar vragen over: de werking van qubits, het maken van qubits, hoe je deze kan toepassen in kwantumcomputers en wat voor voordelen het heeft ten opzichte van klassieke computers, willen stellen.
Ik hoop snel van je terug te horen.
Met vriendelijke groet,
Luc Heurneman -
Ha Luc,
Je wilt dus eigenlijk liever een interview doen dan een meeloop dag.
Zoals ik al zei werk ik samen met 2 PhD studenten van QuTech. Ik heb met hen contact gehad hierover. Zij hebben hier eigenlijk geen tijd voor. Dat is natuurlijk erg jammer.
Omdat ik steeds meer aanvragen hiervoor krijg, ga ik kijken of ik een workshop over dit onderwerp uit de grond kan stampen (samen met de jongens van Qutech). Maar deze zal pas gegeven worden begin komend school jaar dan.
Dus op dit moment moet ik je jammer genoeg teleur stellen..Groetjes,
Thom
-
Hallo Thom,
Volgend schooljaar is mij toch iets te laat. Zou ik de vragen kunnen mailen en dan via de mail antwoord kunnen krijgen? Dat zou namelijk genoeg zijn voor mijn praktische onderdeel.
Met vriendelijke groet,
Luc Heurneman -
Hallo Luc,
Probeer eerst zelf anders QUtech te mailen: mail.
Mochten ze niet reageren dan kan ik het voor je proberen!
Ik hoor van je!Groetjes,
Thom
-
Hallo Thom,
Ik heb Qutech al meerdere mails gestuurd en een paar keer geprobeerd te bellen, maar ik heb nog geen reactie gekregen.
Met vriendelijke groet,
Luc Heurneman
-
Ha Luc,
Dat is erg vervelend, ik zou kijken wat ik voor je kan doen.
Groetjes,
Thom
-
Ha Luc,
De mensen van QuTech hebben het erg druk, op dit moment kunnen zij scholieren niet echt helpen. Ik zal binnenkort weer een afspraak maken daar om te kijken hoe ik ervoor kan zorgen dat scholieren wel iets van een interview kunnen doen (op een gezamenlijke middag/workshop of iets dergelijks). Ik krijg er namelijk steeds meer vragen over..
Maar ik ben bang dat dit nog wel even duurt voordat zoiets is opgezet.
Dus op dit moment kan ik niks voor je doen, ik hoop dat je het begrijpt!Groetjes,
Thom