G.P.S
-
Geachte heer/mevrouw,
Een van de onderdelen van het eindexamen is het profielwerkstuk. Dit is een werkstuk waarin op samenhangende wijze kennis, inzicht en vaardigheden aan de orde komen, die van betekenis zijn voor het profiel dat een leerling volgt. Dit werkstuk wordt geschreven gedurende de zesde klas van het VWO en zal uiteindelijk een verslag rond de 40 bladzijden worden. Ik wil mijn PWS over GPS(Global Positioning System) doen. Ik wil het vooral over de positie bepaling hebben. Ik heb voor dit onderwerp al een aantal bronnen maar ik heb er meer nodig en ik heb ook deskundighulp nodig. Kan ik deskundig hulp krijgen en bronnen die ik nodig heb om deze deelvragen te beantwoorden?
Deelvragen:
Wat is het G.P.S?
Waaruit bestaat het G.P.S.
Wat voor invloed hebben ze op de locatiebepaling?
Hoe wordt de afstand tussen een satelliet en een ontvanger bepaald?
Waarom kan een afwijking van een bepaalde locatie plaatsvinden?
Hoe blijven de satellieten in hun baan rond de aarde?
Wat voor rol heeft het signaal in het G.P.S?
Waarom zijn er meerdere satellieten nodig om je positie te bepalen?
Wat is het signaal in het G.P.S?
Ik hoop van u te horen.Met vriendelijke groet
-
Beste @Namo,
Leuk dat je je pws over GPS wilt doen! Helaas is het niet de bedoeling dat ik voor jou op zoek ga naar bronnen. Mocht je een specifieke vraag hebben waar je niet uit komt dan kan ik natuurlijk wel voor je kijken!
Zou je verder willen toelichten wat je bedoelt met deskundige hulp? Waar heb je precies hulp bij nodig en wat wil je weten?
Groetjes,
Joost -
Beste Joost,
Bedankt dat u mij wil helpen als ik een vraag heb. Met deskundig hulp bedoel ik iemand die meer informatie over het onderwerp weet dan ik. Ik denk dat ik wat
duidelijker moet zijn met wat ik bedoel met bronnen, ik bedoel daarmee of u mij een boek of een aantal boeken kan adviseren om te gebruiken. Ik gebruik momenteel dit boek: Kaplan and Hegarty (2005), Understanding GPS: Principles and Applications. Maar ik denk dat ik meer boeken nodig zal hebben.Met vriendelijke groet,
Namo -
Beste Namo,
Excuus voor de late reactie. Ik ben geen deskundige op het gebied van GPS maar mocht je ergens tegenaan lopen dan kan ik het zeker voor je uitzoeken! Wat betreft bronnen: Google Scholar is altijd erg handig om betrouwbare informatie te vinden. Een andere tip: zoek naar engelse artikelen/info.
Als laatste is het misschien handig om te bedenken wat je precies wil verklaren (je hoofdvraag). Bij het beantwoorden van iedere deelvraag heb je dan een helder doel voor ogen. Immers alle deelvragen moeten de hoofdvraag beantwoorden.
Ik hoop dat ik je weer wat op weg heb geholpen en nogmaals mocht je ergens tegenaan lopen wat je niet begrijpt stel je vraag dan op dit forum.
Groetjes,
Juul -
Beste Juul,
Bedankt voor de tips. Als ik vragen heb zal ik ze stellen.
Met vriendelijke groet,
Namo