Hyperloop Model
-
Beste hulpgevende,
Is het mogelijk om bij jullie (of als het mogelijk is, thuis) een simpel model van een Hyperloop te maken? Hoe zou dit dan kunnen en wat zouden we nodig moeten hebben?
Als dit echt te ingewikkeld is en te lang zou duren (circa 10 uur is het maximum), zouden wij het Delft team dat een proefmodel heeft gebouwd voor de SpaceX competitie graag willen interviewen.
Dit zou het praktisch onderdeel van ons profielwerkstuk over de Hyperloop worden.
Mvg,
Celine Mulders en Veerle Schevenhoven (V5 RSG 't Rijks, Bergen op Zoom)
-
Hee Celine en Veerle,
Ik ben Midas Becker. Ik ben vierdejaars werktuigbouwkunde student.
Persoonlijk denk ik dat een schaalmodel van de hyperloop maken zeer lastig is. Het model moet aerodynamisch zijn, tegen hoge druk kunnen en zweven door middel van ingewikkelde magneten. Niets is natuurlijk onmogelijk en jullie kunnen het ontwerp versimpelen. Echter is het aan jullie zelf om dit idee uit te werken. Het is tenslotte jullie PWS.
Uiteraard kunnen jullie de teamleden van Hyperloop Delft interviewen. Misschien kunnen jullie zelfs een keer langs de dreamhall waar ze de hyperloop bouwen. Jullie zullen zelf contact met ze moeten zoeken. Jullie kunnen gegevens vinden via hun site: http://www.web.delfthyperloop.nl/contact.
groetjes,
Midas -
Hey Midas,
Wij zaten er misschien aan te denken om alleen de magnetische configuratie uit te proberen. Dit zullen we inderdaad zelf verder nog moeten uitzoeken.
Het zou wel heel tof zijn om bij de Dreamhall langs te kunnen, we zullen contact leggen met het team.
Hartstikke bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Veerle en Celine