PWS "eerste indruk"
-
Een lerares van onze school (Christelijk Lyceum Delft) is ooit door de TU Delft gevraagd om deel te nemen aan een onderzoek. Bij dit onderzoek kreeg zij een afbeelding van een nieuw koffiezetapparaat te zien. Een apparaat kon zien waar zij als eerste naar keek bij dit onderzoek. Nu willen wij voor ons Profielwerkstuk een onderzoek doen waarbij wij kunnen onderzoeken waar mensen het eerst naar kijken als zij een persoon die zij nog niet kennen voor het eerst te zien krijgen. Voor dat onderzoek kunnen wij zo'n machine goed gebruiken, dus vroegen wij ons af of er op de TU nog een machine is die dat kan doen en of die gebruikt kan worden door ons, met meerdere foto's van verschillende mensen. Graag horen wij snel wat, omdat dit van groot belang is voor ons Profielwerkstuk.
Groeten Julian Houwen en Jochem Pronk
-
Ha Julian en Jochem,
Een interessante vraag. Weet je wanneer dit onderzoek heeft plaatsgevonden? En mogelijk hoe het apparaat heet? Ik kan voor je proberen te achterhalen of dit apparaat nog ergens op de TU gebruikt wordt. Zelf (her)ken ik het echter niet, dus zal ik iets meer informatie van je nodig hebben.
Ik hoor graag van je.
Groet,
Noor -
Dag Noor,
Wij weten nog niet hoe het apparaat heet, maar hebben een mail gestuurd naar de desbetreffende lerares met je vragen erin. Uit voorzorg willen we vragen of jullie misschien ideeën/tips hebben voor een vergelijkbaar onderzoek.
Groeten Julian en Jochem
-
Ha Julian en Jochem,
Een nieuw onderwerp ga ik niet voor jullie verzinnen. Ga zelf maar eens 'n uurtje brainstormen. Wat vinden jullie interessant, loop je wel eens tegen een probleem aan, wil je iets ontwerpen of onderzoeken - volg het stappenplan op onze website, dan lukt dat vast!
Voor jullie vorige onderwerp heb ik nog een mail uitstaan naar een docent die bezig is met eye tracking (ik ga er vanuit dat dit is wat jullie bedoelen). Ik verwacht nog een antwoord te krijgen.
Jullie horen van me.
Groet,
Noor -
Goedemorgen jongens,
Er worden al enige tijd geen activiteiten verricht op de TU met Eye Tracking - de software functioneert niet goed meer. De professor verwijst jullie door naar sciencedirect.com mochten jullie wetenschappelijke artikelen erover willen lezen. Deze kunnen echter ietwat ingewikkeld zijn voor jullie. Mogelijk toch op zoek naar een ander idee heren. Helaas.
Groet,
Noor