PWS IO
-
Hallo,
voor ons PWS willen wij een 'Instant Developer' ontwerpen. De 'Instant Developer' is een apparaat waarmee je via je telefoon een digitale foto als een polaroid foto kan ontwikkelen. Wij lopen nu vast, omdat we ons realiseren dat dit ontwerp te ambitieus is op technisch gebied. We willen zelf het definitieve ontwerp met een 3D-programma ontwerpen, is er een programma wat je ons kan aanbevelen? Tot slot zouden wij het nog erg op prijs stellen als iemand ons zou kunnen helpen op het technische gebied. We willen niet exact alles bepalen hoe het werkt, maar wel een globaal idee kunnen schetsen van hoe de mechanica van ons apparaat werkt.
We horen het graag!Groetjes,
Sjoukje en Anne -
Beste Sjoukje en Anne,
Begrijp ik goed dat jullie eigenlijk aan de slag willen met de Instant Devoloper maar, nu het onderzoek vordert, erachter komen dat dit te ingewikkeld is? Welke stappen gaan jullie dan nu maken?
Er bestaan binnen Industrieel Ontwerpen zeker programma's om iets 3D uit te werken. Voor jullie is Google Sketch-Up het gemakkelijkst snel onder de knie te krijgen. Daarbij is het thuis te downloaden. Voor andere programma's ga ik even voor jullie rondvragen wat mogelijk is.
Bij vragen over de mechanica kan ik helpen. Het is dan wel aan jullie eerst zelf onderzoek te doen. Als jullie dan tegen onduidelijkheden aanlopen, kan ik er ook even naar kijken.
Ik hoor graag meer.
Grt. Noor
-
Hoi,
Wij zijn Leonie, Rose en Deanne en wij willen heel graag ons profielwerkstuk in het gebied van IO doen. Wij weten alleen niet echt een onderwerp. Hebben jullie misschien een idee? Alvast superbedankt.
Groetjes
Leonie, Rose en Deanne -
Ha Leonie, Rose en Deanne,
Het gebied van IO, dat is een groot en breed gebied. Industrieel Ontwerpen kan worden opgesplitst in een hoofdtak design waarbij concept en vorm belangrijk zijn. Het draait hierbij heel erg om de esthetica. Of; De IO-tak in Delft draait meer om engineering en mogelijk is dat het gebied dat jullie, met het oog op jullie pws, willen onderzoeken.
Jullie kunnen een gebruiksvoorwerp ontwerpen (stofzuiger, waterfles) of een product dat meer draait om interactie (een app, een looproute). Wat vinden jullie interessant? Kijk eens in je omgeving. Misschien lopen jullie zelf wel eens tegen n dagelijks praktisch probleem aan; misschien ligt de deurklink niet goed in de hand, vinden jullie waterflesjes niet mooi genoeg, zoeken jullie vervanging voor de broodtrommel, of brainstormen jullie wel eens over hoe we minder vlees kunnen gaan eten. Hier kan een IO'er diverse oplossingen voor verzinnen, jullie dus ook. Alles ligt nog open dus. Voor welk vak doen jullie je werkstuk? Wanneer het technisch is, stelt dit natuurlijk andere eisen dan wanneer jullie een maatschappelijke richting hebben gekozen.Bij meer vragen hoor ik dat graag. Voor nu, succes.
Grt. Noor