Pws Ontwerpplan (IO)
-
Hallo,
Ik doe mijn PWS over het verbeteren van de vormgeving van melkpakken. Bestaat er een standaard ontwerpplan voor het ontwerpen van een product? Zoja, zou je het plan misschien hier willen posten? (of sturen naar het e-mailadres: romygeitenbeek@hotmail.com )
Alvast bedankt!Groetjes
-
Hoi Romy,
Er bestaan enorm veel verschillende manieren om van idee naar ontwerp te komen, een overduidelijke juiste methode is er niet. Heb je het stappenplan van onze site al bekeken? Het is een handvat voor je eigen proces. Je idee bestaat hierin al, werk dit verder uit tot een concept. Stel een programma van eisen op; wat is er echt nodig vanuit het oogpunt van de gebruiker en wat wil je daar zelf nog aan toevoegen? Vervolgens ga je veel tekenen/oplossingen spuien (brainstorm). Stel een mogelijke lijst op waarmee je je ontwerp kunt testen; immers, hoe bepaal je welk ontwerp het beste is? Gebruik vrijwillegers dit te testen. Gebruiksgemak is bij jouw product belangrijk.
Samengevat loop je de volgende stappen af; het definieren van het probleem, het ontwikkelen van een mogelijke oplossing, het uitwerken van je plan/ontwerp, het evalueren van je product - en wanneer je bij de evaluatie er achter komt dat dit niet juist is, begin je weer opnieuw. Het is als een cyclus.
De basis van het traject zal breed beginnen en zich steeds versmallen. Je verfijnt het. Bedenk van tevoren welke stappen je wilt doorlopen, een beetje overzicht kan geen kwaad.
Denk aan vormen/kleuren/daily use/contrast en harmonie en zoek naar referentieproducten.
Succes voor nu; als je nog vragen hebt, help ik graag.
Groet,
Noor -
Heel erg bedankt!
-
Geen dank Romy. Wanneer je meer vragen hebt, hoor ik het graag. Succes