pws Aralmeer
-
Hallo,
Het onderwerp van mijn pws is het maken van simulatie van de waterbalans van het Aralmeer. Ik ben op zoek naar de meest geschikte software om wiskundige modellen te maken. Kan iemand mij daarover adviseren? Alvast heel hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Siem van Scheijndel -
Ha Siem,
Zelf heb ik geen ervaring desbetreffende software dus ik ga het voor je navragen. Let wel; leren werken met nieuwe software kost veel tijd, houd hier rekening mee als je er mee aan de slag gaat.
In de tussentijd. Wat is je plan precies met het onderwerp? Heb je al een hoofdvraag opgesteld en wat zijn bijbehorende deelvragen? Dit is een [interessante file](file:///D:/Downloads/pws03_Aral_Sea_Basin.pdf) die hartstikke nuttig kan zijn voor je werkstuk - hier is ook een waterbalans voor het Aralmeer opgesteld. Kennislink biedt ook algemeen nuttige kennis.
Gr,
Noor -
Beste Siem,
Om terug te komen op je vraag; weet je wat een waterbalans inhoudt? Het is kort gezegd een systeem dat over een bepaalde tijd meet hoeveel water er in komt en hoeveel water eruit gaat. De waterbalans zelf is niet zo heel ingewikkeld te maken - daar heb je geen software voor nodig. Meer werk is het uitzoeken van de juiste gegevens van in- en uitstroom.
Bijgevoegd een hoofdstuk dat jullie meer wegwijs kan maken in de wereld van de waterbalans, en zijn bijbehorende termen.Bij meer vragen hoor ik dat graag succes jongens
-
Natuurlijk kan dat. Ik merk het wel Siem, succes!
-
Beste Noor,
Heel hartelijk dank voor je reacties, ik ga er mee aan de slag. Als ik nog meer vragen heb, meld ik mij weer, is dat ok?
Met vriendelijke groet,
Siem van Scheijndel