PWS Deep Web
-
Hallo,
Wij zitten in 6 vwo en doen ons profielwerkstuk over het maatschappelijke belang van het Deep Web.
We hebben al wat informatie opgezocht in boeken en op het internet, maar nu hebben nog steeds wat extra vragen die we graag beantwoord zouden willen hebben om verder te gaan met ons onderzoek. Zou het mogelijk zijn om een soort interview af te nemen met iemand?We hopen dat iemand ons kan helpen.
Groeten van Nick en Robin
-
Beste @NickRobin ,
Cool dat jullie je pws over het deep web willen doen! Ik denk een erg interessant onderwerp voor een profielwerkstuk.Ik kan zeker een interview of iets dergelijks voor jullie proberen te regelen met bijvoorbeeld een professor van de TU Delft. Voordat ik dit doe wil ik echter wel een beetje weten wat jullie willen vragen. Hebben jullie hier al over nagedacht?
Als jullie hier de vragen sturen dan zal ik kijken wie jullie precies kan helpen!
Groetjes en succes,
Joost -
Hoi Joost,
Ja, we hebben de vragen inderdaad klaar! Het zijn niet onze deelvragen of hoofdvraag die we uiteraard al hebben opgesteld, want daar willen we zelf achterkomen. Het is meer een persoonlijk interview over het gebruik en kennis van het Deep Web (zie hieronder toegevoegde afbeelding).
Alvast bedankt voor uw hulp!Groet,
Nick en Robin -
Beste Nick en Robin,
Dankjulliewel voor jullie vragen! Ik denk dat ik wel iemand voor jullie heb gevonden die ik zal vragen of die hier een keer tijd voor kan maken.
Wel denk ik dat jullie vragen iets dieper op het onderwerp in kunnen gaan, bedenk dat je met een expert gaat praten die al jaren onderzoek doet of ervaring heeft met dit onderwerp. De eerste vragen zijn dan ook een beetje vanzelfsprekend. Zouden jullie mij nog een paar vragen kunnen sturen die je echt alleen aan een expert kunt vragen?
Succes!
Groetjes,
Joost -
Beste Joost,
Bedankt voor het zoeken naar iemand die de vragen misschien zou willen beantwoorden! We hebben de vragen wat aangepast en sommige vragen toegevoegd. Wij denken dat we met die vragen genoeg te weten zullen komen om verder te kunnen. Dit zijn de vragen:
- Wat is volgens u/jij het Deep Web, welke functie heeft het?
- Heeft u/jij ervaring met het gebruik TOR op het Deep Web?
- Zo ja, waarvoor heeft u TOR/Deep Web gebruikt?
- (Als u het voor contact heeft gebruikt, met wat voor soort mensen dan? (optioneel))
- Heeft het Deep Web volgens u meer positieve toepassingen of meer negatieve?
- Kunt u een paar van die toepassingen noemen en hoe dat precies werkt op het Deep Web
- Vindt u het bestaan van het Deep Web, buiten de neutrale functies ervan, iets goeds, of moet het aangepakt worden (-> moet TOR bijvoorbeeld verboden worden)?
- Wat is het grootste verschil tussen surfen op het Deep Web en het surface web?
- Hoe bent u erachter gekomen dat het Deep Web bestaat?
- Weet u hoe het Deep Web is ontstaan?
- Waarvoor wordt Vidalia op het Deep Web gebruikt?
- Welke vorm van cryptografie wordt er (het meest) gebruikt om het verkeer te versleutelen?
-
Beste Nick en Robin,
Ik krijg op dit moment geen reactie via de mail (dit gebeurt wel vaker). Begin volgende week zal ik even langs gaan op de faculteit om te vragen of jullie het interview binnenkort af kunnen nemen!
Groetjes,
Joost -
Beste Nick en Robin,
Ik heb op dit moment contact met iemand van de afdeling die hier verstand van heeft. Hij laat me zsm weten of het op korte termijn gaat lukken!
Groetjes,
Joost
-
Beste Joost,
Bedankt voor het vragen! We hopen dat het gaat lukken.
-
Beste @NickRobin,
Ik heb iemand gevonden die jullie vragen volgende week zou kunnen beantwoorden (7 - 11 november). Hij ziet graag dat jullie een datum en tijd voorstellen. Kunnen jullie deze week? En zo ja, welke dag en tijd komt jullie goed uit?
Jullie kunnen mij ook even een chat berichtje op het fourm sturen als je dat makkelijker vindt.
Groetjes,
Joost -
Beste Nick en Robin,
Ik heb het met jullie expert besproken en ik denk dat het het makkelijkst is als jullie met hem een afspraak maken via de mail. Ik heb jullie zijn e-mail adres via de chat gestuurd.
Succes en ik hoor graag wanneer het gelukt is een geschikte datum te vinden!
Groetjes,
Joost