Server hosten voor PWS
-
Beste meneer/mevrouw,
Voor ons profielwerkstuk hebben wij een spel gebouwd (nog niet helemaal klaar, maar het werkt) en daarmee willen wij testen of mensen in staat zijn om zelf een land te leiden en of hun vakkenpakket/ leeftijd hier invloed op heeft.
Het spel werkt d.m.v. een client-serververbinding en wij hopen dat u de mogelijkheid geeft om deze server tijdelijk bij het TU Delft te hosten voor het profielwerkstuk.Graag zouden wij onze server bij jullie op de server willen hosten voor een korte tijd (+-50 dagen). Zou dit mogelijk zijn?
De server zal met maximaal 30 mensen verbinden en gebruikt onder de 512mb RAM. Wij zouden (als het kan) dan ook graag de mogelijkheid willen om deze vanaf afstand te kunnen beheren.Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Cyril en Jaap
-
Beste Cyril en Jaap,
Klinkt als een erg interessant project! Ik zou graag voor jullie willen kijken wat de mogelijkheden zijn om zoiets vanaf de TU Delft te hosten.
Wat ik mij alleen wel afvraag is wat jullie motivatie is om zoiets vanaf een verbinding op de TU te hosten? Het lijkt mij persoonlijk namelijk makkelijker om dit vanaf een eigen computer of een computer bij jullie op school te doen. Gaat het om een server die constant data moet verwerken? Of zijn jullie op zoek naar een webserver waarop de deelnemers het spel kunnen bereiken?
Ik hoor graag snel meer van jullie!
Groetjes,
Joost -
Beste Joost,
Allereerst mijn excuses voor de late reactie. Het mailtje dat er gereageerd is, is waarschijnlijk in mijn spambox beland.
Alvast heel erg bedankt voor uw hulp. Helaas is ons schoolsysteem op het moment erg instabiel en is mijn internetsnelheid niet groot genoeg om de data met een redelijke snelheid te verzenden (45kb/s). De server moet (wanneer er mensen online zijn) constant data verwerken en mensen kunnen met de server verbinden door een door ons ontworpen client.
Met vriendelijke groet,
Cyril en Jaap
-
He Cyril en Jaap,
Ik heb even voor jullie rondgevraagd en ik ben bang dat ik jullie helaas moet mededelen dat het niet gaat lukken om jullie server vanaf de TU Delft te hosten. Ze zijn hier erg strikt op wat er precies gedraaid wordt en zien geen mogelijkheid om jullie spel op een van onze servers te hosten.
Ik kan jullie daarom aanraden om nog even verder te zoeken naar een plek waar jullie je server kunnen hosten. Misschien bij een kleinere instelling of bedrijf waar jullie iemand kennen?
Anders kunnen jullie natuurlijk altijd voor een paar euro per maand een server huren, let hierbij wel op dat je het contract op tijd weer stop kan zetten!
Ik hoop dat het jullie alsnog lukt en als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het graag!
Groetjes en succes,
Joost