Real life output Game
-
Hey mensen,
Ik maak voor mijn PWS een spel in Unity 3D. Niet zomaar, want dat is te makkelijk, maar met multiplayer en een aangesloten pak. Als je dan in het spel geraakt word, moet er iets in het pak gaan trillen.
Een paar vragen:Is er een programma/oplossing in Unity 3D om multiplayer games te ontwikkelen?
Welke software is het meest geschikt voor de besturing van het pak?(het liefst ook integreerbaar met Unity 3D)
Welke hardware is het meest geschikt voor het pak?(ASCII/Adruino bijvoorbeeld?)Alvast bedankt!
-
Hoi Tim,
Tof dat je een game gaat maken! En een mooi plan om er een pak aan vast te hangen. Je vragen zal ik één voor één behandelen:
- Multiplayer oplossingen in Unity zijn er volgens mij heel veel. Na een tijdje Googlen kom ik op deze tutorial: [url]http://www.dmu.com/unity/dmuint0.html,[/url] volgens mij moet je daar wel mee uit de voeten kunnen!
- De software voor het besturen van het pak hangt af van de hardware van het pak. Je zal in elk geval op één of andere manier moeten gaan communiceren met de poorten van je computer en daarvoor kan je bijvoorbeeld een speciale arduino gebruiken waar software voor de communicatie met Unity in zit: [url]https://www.assetstore.unity3d.com/#/content/6804.[/url] Er zijn ook andere oplossingen, mocht je al een andere Arduino of FPGA hebben, maar dan moet je een socket server gebruiken.
- De hardware van je pak hangt af van de functionaliteit. Wat moet het allemaal kunnen? Als je alleen maar een trilling wil laten voelen, zou je het zelfs zonder arduino wel kunnen en direct via je seriële poort een servomotortje met een incompleet vliegwiel kunnen aansturen (vergelijk: [url]http://www.gadgetsvooriphone.nl/257-919-large/trilmotor-vibrate-vibratiemotor-iphone.jpg).[/url] Als je nog wat meer ingewikkelde besturing wil, of outputs, kan het wel verstandiger zijn om een Arduino te gebruiken.
Helpt dat je een beetje verder? Je kan altijd meer vragen stellen!
Succes!