DSC-zonnecelllen PWS
-
Beste forumredactie,
als onderwerp voor mijn PWS heb ik DSC zonnecellen gekozen.
ik heb gehoord dat 1e jaars MST-studenten in november bij een practicum zelf DSC-zonnecellen maken. zou ik mee kunnen lopen bij dit practicum?Rens Stigter, vwo 6 leerling driestar college gouda
-
Beste Rens,
Het klopt dat er een practicum is met DSC zonnecellen bij MST. Ik heb het zelf ook gevolgd in mijn eerste jaar, ik zou wel even moeten checken of dit practicum nog steeds gegeven wordt. Ik weet wel dat de proef 2 volle dagen duurt, het zal wel een heel nuttig practicum zijn als je mee mag doen. Maar ik weet niet of je zoveel tijd vrij kan krijgen van school.
Ik ga contact opnemen met de organisator van het practicum. Lukt het verder met informatie zoeken? Wat is het precies dat je wil onderzoeken?
-
van mijn docent kan ik de 2 volle dagen meelopen, en een vriend van mij had het practicum vorig jaar nog gedaan.
ik kan moeilijk aan literatuur komen. ik heb al wel 2 titels gevonden maar de boeken krijgen is moeilijker.
ik wil onderzoeken hoe je zelf zo'n cel kunt maken en het rendement kunt verhogen. daarbij moet ik ook de werking van de cel weten.
-
Hoi Rens,
Het practicum wordt inderdaad nog gegeven, ik heb contact opgenomen met de organisator en wacht op antwoord. Heb je al gekeken of de boeken misschien in de bibliotheek van een universiteit in de buurt te krijgen zijn? Meestal kun je als scholier in ieder geval de boeken inkijken en kopien maken. Op de sites van de bibliotheken kun je meestal zoeken op titel en auteur.
Je hoort van me zodra ik antwoord heb over het practicum!
-
Beste Rens,
Je mag meedoen met het practicum, ik heb je een mail gestuurd met de contactgegevens van de organisator. Je kunt zelf contact met hem opnemen.
Succes!