Pws aquatische ecosystemen
-
Beste meneer/mevrouw,
Samen met Sander Aalbers doen wij ons profielwerkstuk in 6 vwo over zelfregulerende aquatische ecosystemen waarbij we algen en watervlooien gebruiken. We zitten op het christelijk lyceum Delft. Zelf hebben verschillende algen kweken opgezet maar geen van allen groeit erg snel. We zouden het daarom zeer op prijs stellen als we een geconcentreerde reageerbuis van jullie kunnen krijgen met algen erin die gegeten kunnen worden door watervlooien. Daarbij zouden we het ook leuk vinden om een rondleiding te krijgen door een algen project van de TU-Delft.
Met vriendelijke groet,
Sem Koornneef & Sander Aalbers -
Beste Sem en Sander,
De workshop die Wageningen organiseert, sluit erg goed aan op jullie onderwerp. Delft kan jullie op dit moment niet voldoende begeleiden, dus verwijs ik jullie - ondanks de tijdsdruk - toch door naar Wageningen.
Succes.
Vriendelijke groet,
Noor -
Hallo,
Dit hebben wij inderdaad al gedaan, alleen de algen kunnen we pas 3 december krijgen. Dit is redelijk laat dus hierdoor dachten we aan de TU.
Groet
Sem Koornneef en Sander Aalbers -
Hallo Sem en Sander,
Zelf weet ik niets over lopende onderzoeken over algen bij de TU, dus ik zal het moeten rondvragen. Dit kan even duren. Misschien is het een idee ook contact te leggen met de universiteit van wageningen? Zij zijn gericht op [i]the living environment[/i] en bieden over algen zelfs een pws-dag aan. Zie hier. Wees snel, want een deel lijkt al vol te zitten.
Gaat dat lukken?
Groet,
Noor Debets