pws vliegtuigvleugel
-
Samen met een klasgenoot houd ik mijn pws over de vliegtuigvleugel,
heeft u misschien nog wat informatie voor mij over de vorm en andere dingen die te maken hebben met het vleugel-profiel. Tevens hebben we ons ingeschreven voor de windtunnel workshop.
-
Beste Faril,
Binnen het vak aërodynamica is er heel veel kennis over de interactie tussen de vorm van een vleugel en de krachten die er ontstaan. Hierover bestaat oneindig veel informatie, maar ik denk dat juist de uitdaging in het PWS erin zit om datgene te vinden waar jullie op zoek naar zijn.
Mijn tip aan jullie is dus om vooral goed op internet te gaan zoeken. Aangezien de luchtvaart taal voornamelijk Engels is, lijkt het me verstandig, om Engelse zoektermen te gebruiken.
Wel heb ik alvast een website die de theorie van een lift gevende vleugel zeer goed beschrijft. Deze kunnen jullie gebruiken om alvast een goed overzicht te krijgen waar jullie het mee te maken hebben: http://www.av8n.com
Als tweede tip heb ik voor jullie om na te gaan denken waar jullie je in willen verdiepen. Ik denk dat een vliegtuig vleugel aan zich net iets te breed is voor een PWS. Misschien is het handig om een lijst van vragen op te stellen wat jullie interessant vinden, kies er een paar uit en probeer met je begeleider samen een interessant onderwerp te vinden.
Ook hebben we op deze site een stappenplan wat jullie goed op weg zou moeten helpen.
Tot vanmiddag!
Groetjes,
Hubert