Moleculair koken
-
Beste lezer,
Ik ben druk bezig met het opstarten van mijn profielwerkstuk. Het onderwerp van mijn profielwerkstuk is "moleculair koken" en de opdracht die ik meegekregen heb van mijn begeleider is dus ook:"Ga dit doen". Dit lijkt mij hartstikke leuk, maar op school hebben wij hier de mogelijkheden niet voor. Ik ben daarom op zoek naar een student die mij misschien zou willen helpen en een locatie waar het moleculair koken wel mogelijk is. Ik zou graag een aantal recepten willen uitproberen en ik zou dit dan ook graag samen met iemand doen die er een beetje verstand van heeft. Ik weet niet zeker of ik hier aan het juiste adres ben, maar niet geschoten is altijd mis!
Ik hoor het graag!
Met vriendelijke groet,
Solange Slootweg
-
Hoi Tirsa,
Super bedankt voor je reactie en ik hoor graag weer van je!
-
Beste Solange,
Ik heb zelf geen ervaring met moleculair koken. Ik kan wel even rond vragen op de TU Delft of er mensen zijn die hier wel ervaring mee hebben, maar het past niet perse binnen een studie.
Je hoort nog van me!Groetjes,
Tirsa -
Beste Solange,
Ik heb contact gehad met een oud studiegenootje die nu de master Food Technology in Wageningen doet. Zij zegt het volgende:
[quote]Het idee van moleculair koken is niet per se dat je bepaalde apparatuur nodig hebt, maar vooral dat je kijkt naar verschillende structuren op moleculair niveau en dan naar hoe het smaakt, voelt op je tong etc.[/quote]
Ze gaat kijken of ik je ergens naar kan doorsturen. Aangezien ze deze master aanbieden in Wageningen is het misschien ook een goed idee om daar een berichtje heen te sturen.Groetjes,
Tirsa -
Hoi Solange!
Je kan naar deze pagina gaan en daar je vraag achter laten. Als het goed is moet deze vraag dan bij de goede persoon terecht komen (Raisa). Ik hoop dat zij je verder kan helpen. Succes!
Groetjes,
Tirsa -
Hoi Tirsa!
Ontzettend bedankt voor je hulp, ik ga m'n vraag zeker stellen en hopen dat ik zo toch weer verder kan! Je hebt me nu zeker een stapje verder geholpen, dus daarvoor heel erg bedankt!
Ik ben inderdaad op zoek naar iemand met de kennis wat betreft de structuren, dan ben ik daar waarschijnlijk aan het goede adres!Groetjes,
Solange